loading...

فرش ماشینی کاشان

خرید سجاده فرش کاشان با قیمت ارزان از کارخانه

قالی کاشان بازدید : 44 یکشنبه 28 آبان 1402 : 13:08 نظرات (0)

فرش سجاده ای ترکیبی بی نظیر از مذهب و هنر اسلامی می‌باشد که فضایی معنوی و روح بخش را برای مساجد و نمازخانه‌ها به ارمغان می‌آورد.

کاشان که در استان اصفهان و به فاصله‌ی حدود 260 کیلومتری از تهران واقع شده است به عنوان شروع کننده و همچنین پایتخت سجاده فرش در ایران شناخته می‌شود.

فرش سجاده ای کاشان همیشه مورد زبانزد عموم بوده است؛ در گذشته با فرش‌های محرابی دستباف که امروزه موجب شکوه و جلال موزه‌های اسلامی می‌باشد و همچنین امروزه که با صادرات انبوه فرش سجاده ماشینی به سایر کشورهای اسلامی، مایه‌ی افتخار ایران می‌باشد.

سجاده فرش و فرش سجاده ای (فرش نماز مسجدی) کاشان با قیمت ارزان و خرید مستقیم از کارخانه

شروع بافت فرش سجاده ای در ایران

در گذشته بافت فرش سجاده ای در ایران به شکل دستباف و با الیاف کاملا طبیعی نظیر پشم و ابریشم صورت می‌گرفته است، اما با گسترش و توسعه‌ی ماشین آلات بافندگی و همچنین پیدایش الیاف مصنوعی نظیر پلی استر و اکریلیک، تولید سجاده فرش به صورت ماشینی آغاز گردید.

آغاز بافت فرش ماشینی در ایران به پیش از از انقلاب و به اوایل دهه‌ی پنجاه خورشیدی باز می‌گردد. اولین قالی ماشینی تولید داخل در کارخانه‌های مخمل و ابریشم کاشان توسط دستگاه‌های مخملبافی و با الیاف مصنوعی بافته شدند که این فرش‌ها دارای وزن سبکی بودند و همچنین نخ خاب کوتاهی داشتند.

فرش سجاده ای کاشان

با استقبال نسبتا خوبی که مردم ایران از فرش‌های ماشینی به عمل آوردند، صنایع نساجی و کارخانه‌های فرش روز به روز بیشتر شدند که به جرات می‌توان گفت امروزه بالای 90% درصد از قالی‌های مصرفی در ایران به صورت ماشینی و با الیاف مصنوعی هستند.

همچنین در حال حاضر بسیاری از مسجدها، مصلی‌ها، امامزاده‌ها، نمازخانه‌ها و حسینیه‌ها توسط تولیدات فرش سجاده ای ماشینی مفروش گردیده‌اند.

هم اکنون بیش از 1000 کارخانه‌ی فرش در شهرک‌های صنعتی کاشان نظیر راوند و آران و بیدگل وجود دارند که به بافت انواع فرش ماشینی، فرش سجاده، گلیم، گبه و … مشغول می‌باشند.

فرش سجاده

رایج‌ترین نخ‌‌های مورد استفاده در فرش سجاده ای کاشان

انواع الیاف فرش سجاده

الیاف (جمع واژه‌ی لیف) رشته‌های بلند و نازکی شبیه مو هستند که از استحکام و انعطاف پذیری کافی برای تهیه‌ی نخ قالی برخوردار هستند. الیاف، طی انجام عملیات ریسندگی در صنایع بزرگ نساجی تبدیل به نخ و آماده‌ی بافت سجاده فرش می‌شوند.

الیاف فرش سجاده ای کاشان را با توجه به جنسشان، می‌توان به دو دسته تقسیم نمود:

  • الیاف طبیعی
  • الیاف مصنوعی
فرش سجاده سبز

الیاف طبیعی:

الیافی هستند که در طبیعت وجود دارند و بشر نقشی در تولید آن‌ها ندارد؛ الیاف طبیعی نیز به دو بخش گیاهی و حیوانی تقسیم می‌شوند؛ پرکاربردترین الیاف طبیعی در سجاده فرش شامل موارد زیر می‌باشند:

  • جوت
  • پنبه
  • پشم
  • ابریشم

الیاف مصنوعی:

الیاف مصنوعی الیافی هستند که در طبیعت وجود ندارند و توسط بشر تولید می‌شوند؛ پرمصرف‌ترین الیاف مصنوعی مورد استفاده در فرش سجاده ای موارد زیر می‌باشند:

  • اکزیلیک
  • پلی استر
  • پلی پروپیلن
  • نایلون
انواع نخ فرش سجاده ای

به لحاظ تاریخی، سجاده فرش‌ها تا قبل از زمان پیدایش الیاف ساختگی و مصنوعی، با استفاده از الیاف کاملا طبیعی تولید می‌شدند؛ الیاف ساخته شده توسط بشر تاثیر قابل توجهی در صنعت بافت فرش سجاده داشتند؛ لازم به ذکر است که الیاف نساجی را نیز با توجه به طولشان به دو دسته‌ی الیاف یکسره و الیاف منقطع تقسیم بندی می‌کنند.

الیاف اکریلیک:

ونیل سیانید و اکریلو نیتریل به عنوان عمده‌ترین مواد اولیه جهت تشکیل الیاف اکریلیک هستند. الیاف اکریلیک یکی از پرکاربردترین و مهم‌ترین الیاف ساختگی و مصنوعی در تولید نخ خاب فرش سجاده ای کاشان به شمار می‌روند.

الیاف اکریلیک با نام‌های تجاری مختلفی در بازارهای جهانی عرضه می‌گردند که بعضی از آن‌ها عبارتند از: ورل، اورلون، زفران،اکسلن و کریسلن.

اغلب اکریلو نیتریل مصرفی دنیا از استیلن تهیه می‌شود. استیلن نیز خود با مقدار زیادی از ترکیب آب و کاربید کلسیم تهیه می‌شود؛ استیلن به فراوانی از فرآورده‌های نفتی نیز قابل تهیه می‌باشد.

به طور کلی از پلیمریزاسیون ونیل سیانید و اکریلو نیتریل، الیاف اکریلیک مورد مصرف جهت تهیه‌ی نخ فرش سجاده به دست می‌آید. محلولی که از این روش تهیه می‌گردد به صورت خشک ریسی و ترریسی در صنایع نساجی بزرگ ریسیده و تبدیل به نخ می‌شود.

سجاده فرش کاشان

الیاف پنبه (پرکاربردترین الیاف طبیعی در تولید فرش سجاده ای کاشان)

مصرف پنبه به عنوان الیاف گیاهی در نساجی به قرن‌ها پیش از میلاد حضرت مسیح باز می‌گردد. می‌توان گفت که نخ پنبه عمده‌ترین الیاف طبیعی گیاهی است و در حال حاضر بخش وسیعی از کارخانه‌های فرش سجاده ای کاشان از آن استفاده می‌کنند.

پنبه در مناطقی که دارای آب و هوای گرم و مرطوب است، رشد می‌کند. محل کشت بوته‌ی پنبه تاثیر بسزایی بر کیفیت آن دارد، به همین سبب انواع پنبه با کیفیت‌های مختلف در دنیا بدست می‌آید. قابل ذکر است که ایران هم یکی از کشورهای تولیدکننده‌ی پنبه محسوب می‌شود.

پس از برداشت پنبه، تخم‌های آن را به وسیله‌ی ماشین‌های مخصوص جدا کرده و بسته بندی می‌کنند تا جهت استفاده به صنایع ریسندگی فرستاده شود.در کارخانه‌های ریسندگی نیز الیاف را تبدیل به نخ‌های آماده برای بافت سجاده فرش می‌کنند.

فرش سجاده ای ستاره کویر

الیاف پلی استر

پلی استر یکی از کم هزینه‌ترین الیاف در فرش سجاده ای است. این الیاف مصنوعی در برابر لکه‌ها و همچنین در برابر نور خورشید بسیار مقاوم هستند اما به لحاظ طول عمر، از دوام زیادی برخوردار نیستند و پس از مدتی همانند موکت کوبیده می‌شوند.

پلی استری که در صنایع نساجی از آن استفاده می‌گردد، از ترکیب شیمیایی یک اسید مانند اسید ترفتالیک و یک الکل مانند پلی اتیلن گلیکول در مجاورت یک کاتالیزور مناسب و همچنین در خلاء تهیه می‌شود.

در مجموع می‌توان گفت فرش سجاده با جنس نخ پلی استر برای کسانی که به جنس نخ اکریلیک حساسیت دارند، مناسب است، زیرا در مقابل زنگ‌های گیاهی و کپک زدگی بسیار مقاوم است؛ همچنین قابل ذکر است که سجاده فرش با جنس نخ پلی استر کاملا بدون پرز می‌باشد.

فرش مسجد با نخ پلی استر

الیاف جوت (پر مصرف‌ترین نخ پود در تولید فرش سجاده ای کاشان)

الیاف کنف یا چتایی با نام تجاری جوت در مناطقی که دارای آب و هوای مرطوب می‌باشد، رشد می‌کند. رنگ این الیاف معمولا زرد روشن بوده و سطح آن تا حدودی زمخت و خشن است.

در ایران عمده‌ترین مصرف نخ کنف یا جوت در پود فرش سجاده ای است و کیفیت الیاف به لحاظ مقاومت و یکنواختی و همچنین ظرافت، رابطه‌ی مستقیمی با کیفیت نهایی سجاده فرش دارد. یعنی هرچقدر جوت مصرف شده کیفیت بالاتری داشته باشد طبیعتا فرش سجاده مرغوب‌تر و بهتری از آن الیاف تولید می‌گردد.

از ویژگی‌های مهم الیاف جوت می‌توان به بازیافت 100% در طبیعت، مقاومت سایشی بسیار بالا، قابلیت تولید نخ‌های نسبتا ظریف، ضد الکتریسیته‌ی ساکن و همچنین عایق حرارتی آن اشاره کرد. جوت بیشتر در کشورهای بنگلادش و هندوستان کشت می‌گردد. از الیاف جوت عمدتا در تهیه‌ی انواع فرش ماشینی، گونی و طناب استفاده می‌شود.

سجاده فرش محرابی

زمان برداشت جوت یا کنف در کیفیت نهایی الیاف بسیار تاثیرگذار است، اگر جوت پیش از موعد برداشت گردد الیاف آن بسیار ظریف و از استحکام کافی برخوردار نخواهد بود و اگر دیرتر از موعد برداشت شود الیافی زبر، ضخیم و شکننده خواهد داشت.

پس از برداشت، الیاف جوت را منظم می‌کنند و سپس آن‌ها را به شرکت‌های ریسندگی الیاف ارسال می‌کنند؛ پس از عملیات ریسندگی و تبدیل الیاف به نخ، آن‌ها را به صورت بوبین می‌پیچند.

می‌توان گفت نوع نخ جوتی که در فرش سجاده ای استفاده می‌شود با توجه به مدل دستگاه بافندگی سجاده فرش متفاوت است و به طور کلی به چهار دسته‌ی اصلی CRT، CRM، CRX و CB تقسیم بندی می‌شود. نخ‌های جوت با درجه‌ی CB ضخیم‌تر و نخ‌های جوت با درجه بندی CRX ظریف‌تر می‌باشند.

فرش مسجدی

انتقال نخ آماده به کارخانه جهت بافت فرش سجاده ای

مراحل پیش از بافت فرش سجاده در کارخانه:

پس از عملیات ریسندگی و تبدیل کردن الیاف به نخ آماده، آن‌ها را به صورت پالت بسته بندی می‌کنند تا از هر گونه خسارت ناشی از جابجایی در امان باشند، و سپس پالت‌ها را به قسمت مقدمات بافندگی فرش سجاده ای انتقال می‌دهند.

در قسمت مقدمات بافندگی در کارخانه، بوبین‌های بزرگتر نخ پلی استر یا نخ اکریلیک را به بوبین‌های کوچکتر می‌پیچند.

به همین منظور از دو نوع ماشین زیر استفاده می‌شود:

  • ماشین چله پیچی
  • ماشین بوبین پیچی
نخ فرش سجاده

ماشین چله پیچی:

برای بالا بردن مقاومت و دوام نخ تار یا نخ چله، الیاف پلی استر و پنبه را با نسبت‌های مختلف و بر اساس سفارش بافنده مخلوط کرده و طی عملیات ریسندگی تبدیل به نخ‌های چله‌ی چندلا می‌کنند؛ بعد از تهیه‌ی نخ چله و تبدیل آن به بوبین‌های نخ چله، آن‌ها را برای عملیات چله پیچی، داخل قفسه‌های دستگاه چله پیچی قرار می‌دهند.

هدف از به کار بردن این ماشین آماده کردن نخ‌های چله‌ی تار است به طوری که مجموعه‌ی نخ‌ها به موازات یکدیگر و با طول معین و کشیدگی یکسان در کنار هم قرار بگیرند تا آماده بافت فرش سجاده ای شوند.

ماشین بوبین پیچی:

بوبین‌های نخ خاب فرش سجاده ای کاشان که معمولا جنس آن از نخ اکریلیک یا نخ پلی استر است به قسمت مقدمات بافت آورده می‌شوند. در این مرحله هر بوبین بزرگ تبدیل به چند بوبین کوچک برای جا دادن در کریل‌های دستگاه بافندگی (قفسه‌ی ماشین) می‌شود.

در مرحله‌ی بوبین پیچی مشکلاتی از قبیل نقاط نازک و کلفت و گره خورده‌ی نخ گرفته می‌شود و سپس بوبین‌هایی که آماده می‌شوند را به قسمت بافتسجاده فرش منتقل می‌کنند.

عملیات بافت فرش سجاده ای کاشان

1- کریل نخ (قفسه‌ی دستگاه):

زمانی که بوبین‌های نخ خاب در مرحله‌ی بوبین پیچی آماده شدند، آن‌ها را داخل این قفسه‌های مخصوص که به آن‌ها کریل گفته می‌شود، قرار می‌دهند.

2- غلتک‌های نخ چله‌ی تار:

در واقع غلتک‌ها، حمل کننده‌ی نخ‌های تاری هستند که باید در هنگام بافتفرش سجاده ای به عنوان نخ چله‌ی تار به کار گرفته شوند. البته مقداری از نخ‌ها با کشش بالاتر (نخ چله‌ی سفت بافت) و مقداری نیز با کشش پایین‌تر (نخ چله‎‌ی شل بافت) در سجاده فرش قرار می‌گیرند.

با استفاده از تیغه‌های بلند و باریکی به نام لانست می‌توان کشش تنظیم شده برای نخ‌های چله‌ی شل بافت و سفت بافت را نصف کرد.

ارتفاع لانست انتخاب شده به ارتفاع نخ خاب و چگونگی کار گذاشتن لانست در دهنه‌ی کار به تراکم تاری فرش سجاده و همچنین جنس نخ خاب بستگی دارد.

3- وردها:

قاب‌هایی فلزی و به شکل مستطیل هستند که میل میلک نخ‌های تار یا نخ‌های چله در داخل این قاب‌ها به شکل عمودی قرار می‌گیرند.

سر نخ‌های تار (نخ‌های چله) ابتدا از داخل تیغه‌های لامل که به منظور توقف دستگاه هنگام پارگی سرنخ چله تعبیه گردیده عبور می‌کنند و سپس از چشمک این میل میلک‌ها نیز عبور داده می‌شوند و به کناره‌ی بافت فرش سجاده ای که بعد از شانه قرار گرفته گره زده می‌شوند.

پایین و بالا رفتن وردها در دستگاه‌های مدرن و امروزی به وسیله‌ی یک سیستم الکترونیکی انجام می‌شود و به همین خاطر می‌توان تنوع زیادی در بافت‌های زمینه‌ی سجاده فرش ایجاد کرد.

4- ژاکارد:

تمامی دستگاه‌های بافندگی جدید و امروزی مجهز به ژاکارد الکترونیکی هستند.

مهم‌ترین ویژگی ژاکارد الکترونیکی این است که به بافنده اجازه می‌دهد بدون کم‌ترین توقف در خط تولید، انواع طرح‌های فرش سجاده که دارای پالت رنگ بندی یکسان هستند را تولید کرده تا بتوان در سریعترین زمان ممکن در اختیار مشتریان قرار دهند.

ژاکارد دستورهای مورد نیاز جهت بافت نخ خاب را به وسیله‌ی یکسری نخ هارنیش و مدول به نخ خاب سجاده فرش که از داخل میل میلک رنگ‌ها عبور کرده است را می‌دهد. این دستورها بر اساس نقشه‌ی طراحی شده‌ی فرش سجاده ای، انجام می‌پذیرد.

5- دفتین و شانه‌ی دستگاه بافندگی:

دفتین دستگاه بافندگی شامل قابی است که شانه‌ی دستگاه در داخل آن سوار شده است. حرکت دفتین دارای یک حرکت رفت و برگشتی است که از محور اصلی ماشین (میل لنگ) گرفته می‌شود. به واسطه‌ی وزن و حرکت رفت و برگشتی دفتین، پود به لبه‌ی کار کوبیده می‌شود و عملیات بافت انجام می‌گردد.

نمره‌ی شانه‌ی ماشین بافت که تعیین کننده‌ی تراکم تاری فرش سجاده ای است به معنای تعداد دندانه‌های شانه در هر متر می‌باشد. به عنوان مثال منظور از فرش سجاده 700 شانه این است که در هر متر از شانه‌ی ماشین، تعداد 700 دندانه وجود دارد.

هرچقدر نمره‌ی شانه‌ی دستگاه بیشتر باشد رخ فرش ظریف‌تر و بافت آن فشرده‌تر یا متراکم‌تر خواهد بود که اصطلاحا دستباف گونه می‌گویند.

6- سیستم پودگذاری فرش سجاده ای:

سیستم پودگذاری فرش سجاده ای کاشان شامل رزرو پود، قفسه‌ی بوبین، گریپر و راپیر می‌باشد.

7- تیغ برش دستگاه بافندگی:

تیغ، عملیات برش نخ خاب را با حرکت رفت و برگشتی مابین دو لایه‌ی به هم چسبیده‌ی فرش سجاده ای، انجام می‌دهد.

سجاده فرش روبروی بافنده را لایه‌ی رو یا خاب رو و قسمت زیرین را لایه‌ی زیر یا خاب زیر می‌نامند.

فاصله‌ی این دو لایه از یکدیگر که در نهایت ارتفاع نخ خاب فرش سجاده را در پی خواهد داشت، بستگی به تراکم تاری فرش ماشینی و جنس نخ خاب دارد. برای اینکه ارتفاع نخ خاب سجاده فرش یکنواخت بشود و ضایعات شیرینگ در مرحله‌ی تکمیل و آهار فرش سجاده ای به حداقل ممکن برسد از لانست که قبلا به آن اشاره شد استفاده می‌شود.

8- غلتک سوزنی:

غلتک سوزنی در عرض دستگاه به صورت افقی قرار دارد و عمل به عقب کشیدنفرش سجاده ای بافته شده را عهده‌دار می‌باشد. بر روی این غلتک، میخ یا سوزن‌های مخصوصی تعبیه گردیده است.

در هر بار کوبیدن دفتین و عمل بافت به همان میزان، غلتک سوزنی چرخش نموده و سجاده فرش بافته شده را به سمت عقب می‌کشاند. سپس فرش ماشینی بافته شده با طی کردن مسافتی معین، در قسمت برداشت جمع آوری می‌گردد. لازم به ذکر است که ابعاد طول فرش سجاده بستگی به میزان تنظیمات گردش غلتک سوزنی دارد.

این تنظیمات هم ارتباط مستقیم با تراکم پودی نقشه‌ی طراحی شده دارد؛ اگر حرکت غلتک سوزنی تندتر از حد باشد، طول فرش سجاده ای بلند شده و اگر کندتر باشد طول سجاده فرش کوتاه خواهد شد.

مراحل بعد از بافت سجاده فرش کاشان

اصلاح مشکلات فرش سجاده:

بعد از اینکه فرش سجاده ای به شکل خاب رو و خاب زیر بافته شد، برای رفع مشکلات احتمالی که در هنگام عملیات بافندگی، رخ داده به قسمت رفوگری ارسال می‌گردد. در این قسمت رفوگر با وسایلی مخصوص، کلیه‌ی عیب‌های قابل اصلاح سجاده فرش را برطرف می‌کند. برخی از مشخص‌ترین مشکلات در زیر لیست گردیده است:

1. پارگی نخ خاب یا نبافت فرش سجاده ای:

بافت نرفتن نخ خاب به طور کاملا واضح را پارگی نخ خاب می‌گویند که مهم‌ترین دلیل آن مقاومت پایین نخ می‌باشد.

2. نخ جفتی یا نخ اضافی:

نخ جفتی زمانی ظاهر می‌گردد که دو نخ به صورت هم زمان در بافت فرش سجاده ای به کار رفته باشند.

3. سفت شدگی نخ:

نخ سفت شدگی زمانی در سجاده فرش ایجاد می‌گردد که یک یا تعدادی از نخ‌های خاب در هنگام عملیات بافت، تحت کشش بیش از حد قرار گرفته و در آن قسمت، خاب فرش سجاده پایین می‌رود.

4. چله پارگی یا پارگی نخ تار:

هنگامی که نخ‌های تار (نخ‌هایی که در جهت طولی فرش سجاده ای به کار می‌روند) دچار پارگی شوند، چله چارگی گویند.

5. دو رنگی در سجاده فرش:

دو رنگی زمانی رخ می‌دهد که تعویض نخ دو کد متفاوت از یک رنگ، مواردی از قلم افتاده باشد؛ البته این امکان هم وجود دارد که در اثر رنگرزی ناهمگن الیاف یا نخ، این مشکل به وجود آمده باشد.

6. خاب کندگی در فرش سجاده:

این مشکل سبب ناهمواری نخ خاب یا همان نخ سطح فرش سجاده ایمی‌گردد.

7. کچلی یا جای خالی در فرش ماشینی:

این مشکل در اثر بافته نشدن نخ خاب در سطح فرش ماشینی ایجاد می‌گردد.

8. شکستگی نقشه:

هنگامی که بخشی از نقشه‌ی سجاده فرش حالت جدا یا منفصل پیدا می‌کند، شکستگی نقشه می‌گویند.

9. تیغ خوردگی:

به طور قاعده لایه‌ی زیر و رو تقریبا به صورت مساوی برش می‌خورند، اما اگر به جای اینکه تیغ از وسط نخ خاب برش را انجام بدهد و خاب یکی را بیش از اندازه کوتاه ببرد، این عمل را تیغ خوردگی می‌نامند.

10. دو پودی در فرش سجاده ای:

در این مورد به جای یک پود، دو پود در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند.

11. روده شدن نخ پود:

هنگامی که ضخامت نخ پود بیش از اندازه‌ی مجاز می‌شود، این مشکل را ایجاد می‌کند.

12. سرکجی سرطاقه در سجاده فرش:

زمانی که فرش سجاده از شکل اصلی و یا حالت هندسی خود خارج گردد، سرکجی سرطاقه نامیده می‌شود.

تکمیل و آهار فرش سجاده ای کاشان

پس از بازدید سجاده فرش خام و رفع عیب‌های موجود در آن توسط رفوگر، به مرحله‌ی تکمیل فرستاده می‌شود.

فرش‌های سجاده در مراحل تکمیل باید استحکام، مقاومت، رخ مناسب، سطح صاف و یکدست و همچنین انعطاف پذیری مناسبی پیدا کنند.

در ابتدای عملیات تکمیل، فرش‌ها را پشت سر یکدیگر قرار داده و سر طاقه‌های آن‌ها را به همدیگر می‌دوزند. سپس از قسمت‌های زیر عبور می‌دهند:

1- براشینگ “Brushing” (شامل برس زنی به همراه ضربه و مکش)

2- شیرینگ “Shirink” (تراش سطح فرش سجاده ای به وسیله‌ی تیغه‌های ثابت و تیغه‌های سیلندر اسپیرال)

3- پرز سوزی پشت فرش سجاده

فرش سجاده ای ستاره کویر کاشان

سپس به قسمت آهار می‌رسد و در این مرحله پشت سجاده فرش با سرعت ثابت در تماس مستقیم با مواد آماده شده‌ی آهار (مانند فرمالدئید _ کازئین _ نشاسته و مشتقات آن _ مواد سفید کننده _ رزین ها و مواد افزودنی دیگر) قرار گرفته، در نتیجه با نفوذ این مواد پشت فرش آغشته به آهار می‌گردد.

فرش سجاده ای آغشته به مواد آهار، استحکام و استقامت بالاتری در مقابل مواد شوینده، نور و عوامل سایشی پیدا می‌کند.

فرش ماشینی آهار خورده وارد مرحله‌ی خشک کن می‌شود. درجه‌ی حرارت در این قسمت بین 80 تا 120 درجه‌ی سانتیگراد است. سپس فرش سجاده را از روی سیلندر بزرگ که به وسیله‌ی بخار گرم شده، عبور می‌دهند تا پشت آن نرم و صیقلی شود. مجددا سطح سجاده فرش پرزگیری و شیرینگ می‌شود؛ در قسمت شیرینگ تیغه‌های ثابت و اسپیرال با برداشت میلی متری از ارتفاع نخ خاب فرش سجاده ای، سطح آن را صاف و شفاف می‌کنند.

سجاده فرش مسجدی

در قسمت دوخت ریشه، فرش‌ها روی میز هوا به صورت معلق نگه داشته می‌شوند و ریشه در جهت عرض آن‌ها دوخته می‌شود. این ریشه‌ها به دو شکل معمولی و آماده موجود می‌باشند.

مشکلاتی که در مرحله‌ی تکمیل و آهار ممکن است بروز کند عبارتند از:

  • تاب خوردگی کنار فرش سجاده ای
  • سوختگی در پشت فرش و تغییر رنگ آن
  • تراش و شیرینگ ناهمگن و زبری سطح سجاده فرش
  • نفوذ آهار به سطح قالی و سوزنی شدن نخ خاب فرش سجاده
  • دوخت خراب ریشه یا زیگزاگ فرش
  • ریزش آهار از پشت سجاده فرش
فرش نمازخانه ای

درجه بندی و بسته بندی سجاده فرش

بعد از اجرای عملیات تکمیلی روی سجاده فرش و آماده شدن آن جهت کنترل نهایی، آن را به قسمت درجه بندی آورده که با توجه به عیب‌های بافندگی و تکمیل، فرش سجاده ای کاشان درجه بندی می‌شود و روی لیبل الصاقی ثبت می‌گردد.

چنانچه هیچ گونه عیبی در پشت و یا روی فرش محرابی دیده نشود، درجه یک خواهد بود؛ در غیر این صورت بسته به نوع و میزان خرابی درجه‌های بالاتر زده خواهد شد.

در صورت وجود خرابی بیش از اندازه، سجاده فرش به عنوان ضایعات تلقی خواهد شد. سپس محصول به صورت لوله شده در پوشش مناسب بسته بندی می‌شود.

فرش سجاده ای مساجد

پرزدهی فرش سجاده ای با نخ اکریلیک

سجاده فرش کاشان

امروزه تولیدکنندگان فرش سجاده ای کاشان در تلاش‌اند تا جهت جلب رضایت خریداران خود فرشی با کیفیت بالا تولید نمایند. یکی از مشکلات سجاده فرش اکریلیکی که به روش رویه به رویه (Face-To-Face) بافته می‌شود، پرزدهی آن است. به منظور کاهش این مشکل توجه به نکات ذیل ضروری می‌باشد:

  • عدم استفاده از الیاف ضایعاتی
  • استفاده از بهترین مخلوط الیاف (از نظر طول و ظرافت)
  • استفاده از مقدار بهینه‌ی آب و روغن به کار رفته در مرحله‌ی آماده سازی الیاف
  • تنظیمات مناسب دستگاه‌ها در سالن ریسندگی
  • تاب مناسب نخ
  • تثبیت حرارتی مطلوب
  • استفاده از آهار مناسب در مرحله‌ی تکمیل
  • توجه به بهترین شرایط تکمیل
سجاده فرش مسجد طرح محتشم کاشان

جهت آنتی استاتیک کردن و داشتن میزان اصطکاک نرمال روی الیاف، مواد آنتی استاتیک، روغن ریسندگی مناسب و آب اسپری می‌گردد.

با بررسی توزیع طولی الیاف دریافت می‌شود که وقتی مقدار روغن افزایش می‌یابد، میزان شکست و خرد شدن الیاف کمتر و به دنبال آن طول متوسط الیاف بیشتر می‌گردد. البته میزان روغن نباید آن قدر زیاد باشد که سبب کاهش بیش از حد اصطکاک بین الیاف و لیز خوردگی الیاف روی هم گردد.

در فرش‌های رویه به رویه، خود بافت زمینه به همراه نفوذ لاتکس در مرحله‌ی تکمیل، خاب فرش سجاده ای را نگه می‌دارد.

در این میان الیافی هستند که در سطح بالاتری از قسمت زمینه‌ی سجاده فرشقرار دارند و نمی‌توانند توسط بافت زمینه و یا نفوذ آهار گرفته شوند.

پشتی مسجدی هم طرح با فرش سجاده

همچنین الیافی وجود دارند که به مرور زمان در اثر عوامل سایشی مثل پا خوردن از خاب یا همان سطح فرش سجاده جدا می‌شود و در نتیجه روی سطحسجاده فرش ظاهر می‌گردد. این مشکل پرزدهی به طور کامل قابل حذف نمی‌باشد. البته پس از مدتی ریزش الیاف کاهش محسوس خواهد داشت.

مدت زمان کاهش به کیفیت الیاف (درصد الیاف کوتاه، درجه‌ی آسیب الیاف در رنگرزی و ریسندگی)، نوع نخ (سیستم ریسندگی)، ساختمان نخ (میزان تاب)، نحوه‌ی اتصال خاب فرش سجاده ای به زمینه‌ی فرش (تراکم، ضخامت نخ زمینه و آهار مصرفی)، طول خاب و میزان عبور و مرور روی سجاده فرشبستگی دارد.

در آزمایش‌های انجام شده جهت محاسبه‌ی درصد الیاف آزاد بر روی نخ‌های معمولی فرش سجاده در شرایط آزمایشگاهی، عددی حدود 8–9% به دست آمده است که در شرایط واقعی (روی خود فرش ماشینی) این میزان کمتر است.

فرش محرابی برای مسجد

دلیل اینکه که درصد الیاف آزاد در شرایط واقعی بر روی خود فرش سجاده ایکمتر می‌باشد این است که در آزمایشگاه تاب نخ کاملا باز می‌شود ولی در فرش ماشینی اینگونه نیست و از طرفی در مراحل تکمیل سجاده فرش از جمله برس زنی که قبلا اشاره گردید شاهد خروج مقدار زیادی از پرزهای سطحی نخ در داخل فرش سجاده هستیم.

امروزه با پیشرفت دستگاه‌های بافندگی نخ‌های هیت ست جایگاه ویژه‌ای بین تولیدکنندگان فرش ماشینی پیدا کرده است. چون در دستگاه‌های قدیمی که نخ‌های معمولی مصرف می‌شود پرزدهی بیشتری را شاهد هستیم.

اصولا فرایند هیت ست و تثبیت حرارتی به منظور افزایش کیفیت نخ و نهایتا کیفیت فرش سجاده ای می‌شود.

امروزه سرعت بافت در حال افزایش است و به ویژه در تراکم‌های بالای سجاده فرش، نخ‌ها باید دارای مقاومت زیاد در برابر پارگی داشته باشند.

سجاده فرش جدید

از خصوصیات نخ اکریلیک هیت ست شده می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • پفکی شدن نخ و حجیم شدن آن و در نتیجه کاهش میزان نخ مصرفی و پوشش بهتر فرش سجاده
  • کاهش پرز نخ (پرزدهی را حداقل به یک سوم می‌رساند)
  • تثبیت تاب نخ
  • زیردست نرم تر
  • پارگی کمتر نخ در بافندگی
  • تشخیص سر نخ در فرش سجاده ای بافته شده ( دانه اناری شدن فرش ماشینی — Pin Point Effect )

اصولا فرایند تثبیت حرارتی نخ‌های اکریلیک یک فرآیند ضروری جهت بافتسجاده فرش با کیفیت بالا است.

آیا سجاده فرش با جنس نخ اکریلیک سرطان زا است؟

عده‌ای اعتقاد دارند مطرح کردن احتمال سرطان زا بودن اکریلیک در دنیایی که بسیاری از ضروری ترین ظروف و وسایل مورد مصرف ما از مشتقات نفتی است و همه‌ی ما بر روی فرش‌های اکریلیک زندگی کرده‌ایم و تا به حال هم مضراتی از این ناحیه مشخص نشده، کاری بی اساس است. اما در مقابل عده‌ای دیگر اعتقاد دارند فرش‌های اکریلیک برای بدن مضر هستند.

حال اگر فرض کنیم اکریلیک مورد استفاده در فرش سجاده ای سرطان زا است چطور ممکن است بتوانیم قبول کنیم که معتبرترین و بزرگ‌ترین موسسه‌ی استاندارد پوشاک و کالای نساجی در جهان که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به OEKOTEX آلمان اشاره کرد، بدون در نظر گرفتن این موضوع، تولید حساس ترین نوع پوشاک از جمله لباس‌هاس کودک و جوراب (که به طور مستقیم با پوست بدن تماس دارد) با الیاف اکریلیک را بدون مشکل می‌داند و به الیاف تولیدی شرکتی مانند درالون (Dralon) گواهی استاندارد می‌دهد.

فرش سجاده ای برای مسجد

آیا می‌توان پذیرفت که کشورهای اروپایی که اغلب بالاترین استاندارد را برای سلامت و حفظ امنیت در نظر می‌گیرند، فقط با اهداف تجاری اقدام به صدور چنین مجوزها و استانداردهای مهمی کنند؟

آیا صحت دارد که محدود شدن واردات فرش‌های اکریلیک توسط اروپا و آمریکا فقط به خاطر سرطان زا بودن است و یا دلایل بسیار روشن و منطقی دیگری هم دارد؟ اگر ما نمی‌توانیم در اوج گرمای تابستان بخاری بفروشیم آیا مشتریان مشکل دارند یا ما کارمان را خوب بلد نیستیم؟

آنچه مسلم است بر طبق اعلام موسسات معتبر نساجی، الیاف مورد مصرف اکریلیک جهت تولید فرش سجاده دارای مضراتی برای مصرف کننده از جهت سرطان زا بودن نیستند و تا به امروز هیچ ممنوعیتی بابت مصرف الیاف اکریلیک از طرف سازمان‌های مرتبط، صادر نگردیده است.

سجاده فرش طرح کرمان

فرش سجاده ای خوب چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

نکات مهم هنگام خرید فرش سجاده

مهم‌ترین نکته‌ای که در خرید فرش سجاده ای کاشان باید توجه داشت، برچسب یا لیبلی است که باید پشت سجاده فرش الصاق شده باشد.

  • جنس نخ خاب:

جنس نخ خاب یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب یک فرش سجاده می‌باشد و با توجه به محل استفاده و مقدار هزینه‌ای که می‌خواهیم پرداخت کنیم مشخص می‌شود.

امروزه عموما فرش‌هایی با جنس اکریلیک، پلی پروپیلن، پلی استر و غیره تولید می‌شود. در جاهایی که با رطوبت زیاد سر و کار داریم از فرش‌هایی که پرز آن‌ها از پلی پروپیلن (با توجه به اینکه جذب آب ندارند) استفاده شود. از لحاظ قیمت معمولا فرش‌های پلی پروپیلن و پلی استر ارزان‌تر و فرش‌های اکریلیک گران‌تر می‌باشد.

  • جنس نخ تار:

جنس نخ تاری که در انواع فرش سجاده ای استفاده می‌شود شامل نخ‌هایی با الیاف پنبه و پلی استر است. بهترین نوع نخ تار، نخ پنبه‌ای است.

فرش مسجد
  • جنس نخ پود:

جنس نخ پودی که معمولا استفاده می‌شود جوت می‌باشد و ممکن است بسته به نوع فرش سجاده از انواع دیگر نخ‌ها مثل پنبه نیز استفاده شود.

  • تراکم شانه در متر:

این ویژگی از فاکتورهای مهم یک سجاده فرش می‌باشد و آن تراکم نخ تار را نشان می‌دهد و هرچه مقدار آن بیشتر باشد نشان دهنده‌ی ظریف‌تر شدنفرش سجاده ای می‌باشد.

  • تراکم پود در متر:

این ویژگی نیز از فاکتورهای مهم فرش سجاده به شمار می‌رود و معمولا تراکمی که در بازار فروش فرش ماشینی به کار می‌رود در واقع تراکم پود در متر می‌باشد.

  • تراکم گره در متر مربع:

تراکم گره عبارت است از تعداد گره در یک متر مربع سجاده فرش که از فاکتورهای مهم کیفی قالی است و هرچه این مقدار در یک فرش سجاده ایبیشتر باشد، پرتر و متراکم‌تر خواهد شد.

سجاده فرش طرح نسترن
  • ارتفاع نخ خاب:

عبارت است از طول نخ پرز یا خاب که بعد از زمینه بافته شده و باید طبق آنچه که اظهار شده، باشد.

  • ابعاد فرش:

ابعاد باید در برچسب فرش سجاده ای قید گردد.

  • نام و کد طرح:

نام و کد طرحی که سجاده فرش بر اساس آن بافته شده باید مشخص گردد.

  • شرایط نگهداری:

آگاهی‌های ضروری جهت نگهداری صحیح و مناسب شامل روش شستشو، روش خشک کردن و عبارت “از گذاشتن اجسام داغ بر روی فرش خودداری شود” می‌باشد.

  • درجه فرش:

چنانچه در برچسب، فرش سجاده درجه یک اظهار گردد باید عاری از عیوب غیر مجاز باشد.

فرش ماشینی سجاده ای

فرش سجاده ای درجه یک باید فاقد چه عیوبی باشد:

  • رفوی قابل رویت
  • تاب خوردگی کناره
  • شکستگی نقشه
  • پارگی نخ تار به صورت مشهود
  • پارگی نخ پود به صورت مشهود
  • پارگی نخ خاب به صورت مشهود
  • نایکنواختی و سایه روشن موضعی رنگ
  • سوختگی آهار در پشت فرش سجاده ای و تغییر رنگ آن
  • پشت ریختگی نخ خاب به صورت مشهود
  • سرکجی سجاده فرش بیش از یک درصد در طول، عرض و قطر
  • سوزنی شدن نخ خاب به علت نفوذ آهار به روی فرش ماشینی
  • ریزش آهار از پشت فرش سجاده
  • اشتباه طراحی نخ خاب به صورت مشهود
  • اشتباه طراحی چله
  • ناصاف بودن کناره‌های فرش سجاده ای
  • دورنگی به صورت مشهود
  • روده شدن نخ پود
  • نایکنواختی تراش و زبری سطح سجاده فرش به صورت مشهود
فرش محرابی سجاده ای

انتخاب رنگ مناسب برای سجاده فرش

در مورد انتخاب رنگ باید به نکات زیر توجه نمود:

  • از رنگ‌های مورد علاقه‌ی خود استفاده کنید، چون احساسات شما مهم است و نشان دهنده‌ی شخصیت شماست.
  • نور و ابعاد مسجد و رنگ وسایل به کار رفته در نمازخانه را در نظر بگیرید.
  • برخی از بخش‌های مسجد و نمازخانه، چه از طریق هوا و چه در نتیجه‌ی رفت و آمدهای زیاد، در معرض گرد و غبار و آلودگی قرار می‌گیرد. باید سعی شود این گرد و خاک در روی کف پوش با توجه به رنگ آن، بدنما و زننده به چشم نیاید.
  • بعضی از رنگ‌ها می‌توانند این عیب را در خود پنهان کنند تا لحظه به لحظه در معرض دید قرار نگیرند. بهتر است در این قبیل جاها، از طرح‌ها و یا ترکیب‌های لکه لکه یا خال خال استفاده گردد.
  • در قسمت‌هایی که رفت و آمد کم است و مشکل گرد و خاک بسیار کم یا احیانا در حد صفر است، می‌توان از رنگ‌های روشن فرش سجاده ای کاشان استفاده نمود.
  • کف پوش محل‌های پر رفت و آمد باید دارای رنگ‌های تیره‌تر با بافت‌های متنوع و طرح‌های گوناگون باشد.
فرش سجاده محرابی

روش‌های مراقبت و نگهداری از سجاده فرش

فرش مسجد محرابی

الیاف فرش ماشینی می‌تواند گرد و غبار و باکتری و آلودگی‌ها را مخفی کند که با گذشت زمان این عمل سبب فرسودگی فرش سجاده ای شما می‌گردد. نظافت مرتب یکی از امتیازاتی است که ما گاهی اوقات فراموش می‌کنیم و آن می‌تواند:

  • باعث طولانی شدن عمر سجاده فرش شما شود.
  • یک تازگی و منظر خوب به اتاق شما می‌دهد.
  • باعث می‌شود که اتاق بوی بهتری بدهد.
  • گرد و غبار را از افرادی که از آسم و آلرژی رنج می‌برند، دور کنند.

در زیر چند نکته‌ی مهم جهت مراقبت و نگهداری از فرش سجاده ای کاشان را برای شما لیست کرده‌ایم:

  • روی فرش خود قبل از جارو کشیدن کمی نمک پاشیده و اجازه دهید برای یک ساعت نمک روی سجاده فرش بنشیند، نتیجه‌ی این عمل براق شدنفرش سجاده پس از جارو کشیدن می‌باشد.
  • یک تکه یخ را در فرورفتگی به جا مانده از وسایل مسجد بگذارید سپس اجازه دهید که آب شود این عمل سبب می‌شود که الیاف فرش ماشینی پر شود و دوباره بایستد.
  • از قرار دادن فرش سجاده ای در مکان مرطوب یا در معرض نور مستقیم خورشید خودداری نمایید.
  • اندازه‌ی سجاده فرش را متناسب با مکان مورد استفاده انتخاب نمایید تا از تا خوردن آن جلوگیری گردد.
فرش سجاده ای محرابی
  • از گذاشتن اجسام داغ و اتو کردن البسه بر روی فرش ماشینی خودداری نمایید.
  • از قرار دادن وسایل گرمازا از جمله بخاری به طور مستقیم بر روی فرش سجاده خودداری نمایید که باعث زرد شدن رنگ آن می‌شود.
  • به منظور جلوگیری از سایش موضعی و یکنواخت ماندن سجاده فرش، آن را هر چند وقت یک بار سر و ته نمایید.
  • اسباب و اثاثیه‌ی سنگین نظیر میز را در دوره‌های زمانی متفاوت تغییر مکان دهید تا از ایجاد فشردگی موضعی در سطح فرش سجاده ایجلوگیری گردد.
  • برای پیشگیری از سر خوردن آن روی سطح صاف و صیقلی از ترمز فرشاستفاده نمایید.
  • هنگام جا به جا کردن و حمل و نقل فرش سجاده، آن را رول نمایید. با توجه به اینکه تا کردن به قالی آسیب می‌رساند از تا کردن آن جدا خودداری نمایید.
  • در فرش‌های اکریلیک جهت رفع پرز آزاد سطح قالی، در ابتدای استفاده چندین بار آن را با جاروی دستی خیس، جارو نمایید.
  • از پهن کردن فرش ماشینی روی سطح ناهموار و برجسته که باعث سوراخ شدن و پارگی آن می‌شود اجتناب نمایید.
  • هرگز سجاده فرش را مرطوب رها نکنید زیرا سبب شکسته شدن آن می‌شود و تکه تکه به نظر می‌رسد.
  • قبل از اینکه روی فرش سجاده ای راه بروید اجازه دهید که قالی کاملا خشک شود، زمان دوازده ساعت توصیه می‌شود.

روش‌های از بین بردن لکه‌های فرش سجاده ای

فرش نمازخانه ای

به منظور از بین بردن لکه‌های روی فرش سجاده ای، هرکدام از لکه‌ها که قابل برداشتن باشند به محض ایجاد لکه، سریعا ماده‌ی لکه زا را با قاشق تمیز جمع کنید. بعد از هر عمل لکه زدایی با روش‌های زیر محل لکه را به وسیله‌ی پارچه‌ی سفید و تمیز خشک نمایید و در صورت پاک نشدن لکه، عمل لکه زدایی را تکرار نمایید.

  • برای لکه‌های شیر و ماست، دارو (شربت)، شکلات، روغن خوراکی، تخم مرغ، ادرار، خون، استفراغ، رنگ پلاستیک و چسب چوب، شامپو فرش را در آب ولرم حل و کف حاصل را به وسیله‌ی پارچه‌ی سفید و تمیز روی محل لکه، مالش دهید.
  • برای لکه‌های آب میوه، نوشابه، شربت، چای و قهوه، نسکافه، سس و بستنی، پارچه سفید و تمیز آغشته به مایع سرکه سفید را روی محل مالش داده و پس از تمیز شدن لکه محل را با آب و شامپو مالش دهید.
  • برای لکه‌های شمع (پارافین) واکس و چسب مایع، پارچه‌ی سفید و آغشته به الکل سفید را روی محل لکه مالش دهید.
  • برای لکه‌های لاک ناخن، رژ لب، دوات و ماژیک، پارچه‌ی تمیز آغشته به استون را روی لکه مالش دهید.
  • برای لکه‌های رنگ روغنی، پارچه‌ی سفید آغشته به تینر فوری را روی محل لکه مالش دهید. با توجه به آتش زا بودن تینر در هنگام استفاده، دقت کافی به عمل آورید و اقدامات ایمنی را به کار گیرید.
  • برای لکه‌های ایجاد شده با آدامس آن را با یک تکه یخ به حالت منجمد درآورده و با دقت از روی فرش سجاده جدا کنید.
  • برای نواحی لکه‌های کم رنگ، همه‌ی محلول‌های تمیز کننده را امتحان کنید. لکه‌های چربی یا روغن را، بلغور (آرد ذرت) یا جوش شیرین می‌تواند جذب کند؛ طی یک شب بر روی لکه پخش و با جاروبرقی جارو کنید.

نکاتی جهت شستشوی سجاده فرش ماشینی

فرش محرابی مسجد

بهترین گزینه برای شستشوی فرش سجاده ای، استفاده از قالی شویی‌های کاملا معتبر است.

ولی اگر شخصا می‌خواهید اقدام نمایید قبل از شستشو باید گرد و غبار از سطح یا لابلای سجاده فرش زدوده و برای این کار بهتر است از جارو برقی با مکش بالا استفاده شود. بهتر است برای شستشو، فرش ماشینی را در محلی شیب دار پهن کرده و سطح آن را کاملا با آب ولرم (تا 40 درجه‌ی سانتی گراد) خیس نمایید، سپس محلولی از شامپوی فرش و آب ولرم تهیه کرده و به وسیله‌ی اسفنج کلیه‌ی نقاط فرش سجاده را بشویید. پس از اتمام، سطح آن را با آب طوری شستشو دهید که مواد شوینده به طور کامل از سجاده فرش خارج گردد. جهت شستشوی سطح فرش ماشینی از وسایلی مانند برس‌های سیمی و یا زبر استفاده نشود زیرا باعث آسیب دیدگی می‌شود. هرگز از مواد شوینده که دارای جوهر نمک، اسید و یا ترکیبات مشابه می‌باشند استفاده نکنید. همچنین در مورد فرش‌های پشمی از مواد قلیایی قوی و مواد سفید کننده استفاده نکنید. برای جلوگیری از چروک شدن فرش سجاده ای هنگام خشک کردن، آن را در محلی با شیب تند قرار دهید یا به صورت صاف آویزان نمایید و همچنین قالی را در محل‌هایی که هوا جریان دارد آویزان کنید.

نکته: در هنگام شستشوی سطوح زیر فرش سجاده (مثل سرامیک، سنگ و غیره) از موادی که خاصیت اسیدی و یا قلیایی قوی دارند استفاده نشود، چون احتمال باقی ماندن مواد مذکور در محل شستشو وجود دارد که باعث پارگیفرش ماشینی می‌شود.

شانه و تراکم در فرش سجاده

فرش سجاده مسجد

چگونه تعداد شانه در فرش سجاده ای را تشخیص دهیم؟

به طور کلی تعداد گره‌های در عرض قالی را شانه می‌گویند. به عنوان مثال در یک فرش سجاده 700 شانه، یعنی در هر متر از عرض آن هزار گره بافته شده است.

حال برای اینکه خود شما تشخیص بدهید که فرشتان چند شانه است، ابتدا باید سجاده فرش را به پشت برگردانید و تعداد گره در عرض فرش سجاده ای را بشمارید؛ که برای این منظور، می‌توانید از متر یا خط کش هم استفاده کنید.

به طور مثال برای قالی 700 شانه باید 700 گره در یک متر عرض وجود داشته باشد یا به صورت ساده‌تر که بتوانید با خط کش هم محاسبه کنید، می‌توانید فقط تعداد گره‌ی 1 سانتیمتر از عرض فرش ماشینی را بشمارید که در این صورت باید دارای 7 گره باشد.

سجاده فرش مسجد

چگونه تراکم در سجاده فرش را تشخیص دهیم؟

به طور کلی به تعداد گره‌های (پودهای) موجود در طول فرش ماشینی، تراکم گفته می‌شود. به عنوان مثال در یک قالی با تراکم 3000، یعنی در هر متر از طول آن، تعداد 3000 پود یا گره وجود دارد.

حال برای اینکه خود شما تشخیص بدهید که فرشتان دارای چه تراکمی است، ابتدا باید فرش سجاده ای را به پشت برگردانید و تعداد گره یا پود در طول قالی را بشمارید؛ که برای این منظور، می‌توانید از متر یا خط کش هم استفاده نمایید.

به طور مثال برای فرشی دارای 3000 تراکم باید 3000 پود در یک متر از طولسجاده فرش وجود داشته باشد یا به صورت ساده‌تر که بتوانید با خط کش هم محاسبه کنید، می‌توانید فقط تعداد گره‌ی 1 سانتیمتر از طول فرش سجاده را بشمارید که در این صورت باید دارای 30 گره باشد.

ابعاد استاندارد فرش سجاده ای کاشان

ابعاد سجاده فرش به صورت رول چند سانتی متر است؟

عرض فرش سجاده ای و تشریفاتی در حالت رول، به صورت ثابت و 125 سانتی متر است در حالی که طول آن به متراژ مسجد (از دیوار تا دیوار) مورد نظر بستگی دارد و معمولا به سفارش مشتری یا مقدار مورد نیاز مسجد بافته می‌شود.

ابعاد یک فرش سجاده به صورت تک محرابی چند سانتی متر است؟

اندازه‌ی یک سجاده فرش (به صورت تک محرابی) دارای طول ثابت 125 سانتی متر و همچنین دارای عرض ثابت 63.5 سانتی متر می‌باشد.

شایان ذکر است که این ابعاد هم در فرش محرابی و هم در فرش تشریفاتی یکسان است.

قیمت خرید فرش مسجد یا مسجدی با ورود واسطه‌گران

خیران و هیات امنای مساجد، برای فرش نمودن مساجد و نمازخانه ها نیاز به خرید فرش سجاده ای در متراژ بالا دارند. بنابراین مهم است که فرش مسجد را مستقیما از کارخانه خریداری کنند، چرا که 1000 تومان کمتر هم تاثیر قابل توجهی در قیمت نهایی خرید فرش مسجد خواهد داشت.

ورود واسطه‌گران در فروش فرش سجاده ای ، قیمت فرش سجاده ای را به شدت افزایش می‌دهد جای تاسف است که برخی از افراد هر متراژ را چیزی در حدود 40 تا 50 هزار تومان بیشتر از قیمت درب کارخانه سجاده فرش محراب نقش به فروش می‌رسانند که بسیار تاسف برانگیز می‌باشد.

حال شما تصور کنید که واسطه گران با غالب نمودن فرش بی کیفیت به عنوان فرش با کیفیت چه مبالغ گزافی را از مشتریان دریافت می کنند.

محراب نقش برای فروش فرش مسجد یا سجاده ای ، از عدم شناخت مردم به انواع فرش سجاده سو استفاده نمیکند. مشتری را مجبور به استفاده از فرش‌های بی‌کیفیت برای مسجد و نمازخانه خود نمی‌کند. بلکه سود شرکت را در راستای سود مشتری تنظیم می نماید. با تمامی مشکلات حاضر که قدرت خرید مردم بسیار کم شده است، ما با مردم بالاخص هیئت امنای مساجد عمیقا همدردیم. محراب نقش همه جا سعی نموده است فرش سجاده‌ ای  یا قیمت فرش محرابی با بهترین کیفیت را برای مساجد و نمازخانه‌ها ارائه نماید. محراب نقش در زمره آن شرکت‌هایی نیست که با کمال تاسف فرش سجاده ای محرابی را با جنس ورجین را به جای فرش مسجد با نخ اکریلیک به خریداران خود غالب نماید.

قیمت فرش مسجدی کاشان از شرکت فرش سجاده ای محراب نقش

عوامل تاثیر گذار در قیمت فرش سجاده ای مسجد و نمازخانه در سال 1402

موارد زیادی بر روی قیمت سجاده فرش مسجدی تاثیر می‌گذارد؛ جنس نخ سجاده فرش ،میزان تراکم، تعداد شانه ، نوع بافت ، ماشین بافت ، کیفیت آهار و…  .

همه این موارد بر تعیین قیمت فرش سجاده ای مسجد تاثیرگذار است. در ادامه هر یک را به تفصیل توضیح می دهیم.

تاثیر جنس نخ در قیمت سجاده فرش

خرید اینترنتی فرش سجاده ای با دوام و خوب، نیاز به نخ خوب هم دارد. یک فرش لطیف و نرم که نمازگزار با هر بار نشست و برخاست روی آن، احساس راحتی کند. اینکه یک تولیدکننده از چه نخ و الیافی برای بافت سجاده فرش استفاده کند، بر روی قیمت فرش سجاده ای مسجد و نمازخانه موثر است.

به طور کلی سجاده فرش ها از نخ های پلی استر، ویرجین، بی سی اف و اکریلیک بافته می شوند. بهترین نوع نخ، نخ صددرصد اکریلیک هیت ست شده است. بنابراین طبیعی است که سجاده فرش های بافته شده با نخ اکریلیک قیمتی بالاتر نسبت به بقیه داشته باشد.

  1. نخ بی سی اف (BCF)

مواد اولیه‌ی نخ بی سی اف در واقع الیاف پلی پروپیلن هستند. از جمله مزایای استفاده از این نخ، براق بودن، عدم پرزدهی، مقاومت بالا در برابر پارگی و قابلیت بازیافت است. اما این نوع نخ کیفیت بسیار پایین و ضعیفی دارد. نخ BCF در برابر نور، مقاومت ندارد، در نتیجه سجاده فرش‌های بافته شده با این نخ، بعد از چند سال در اثر تابش نور خورشید بر سطح فرش باعث شکستگی نخ خاب فرش مسجد می شوند. به طوریکه پس از یکی دو سال مثل موکت، کف خاب می‌شود. این اتفاق باعث از بین رفتن جایگاه نخ BCF در تولید فرش سجاده ای شد.

اگر به دنبال فرش سجاده ای ارزان قیمت هستید قطعا باید فرش سجاده ای با نخ بی سی اف را انتخاب کنید.

2. فرش مسجد نخ پلی استر

از متداول ترین نخ ها در بافت سجاده فرش مسجد با نخ پلی استر است. نخ پلی استر رنگ پذیری بالایی داشته و به همین دلیل سجاده فرش های پلی استر رنگ و لعاب خوبی دارند. سجاده فرش بافته شده با پلی استر در مقایسه با اکرولیک قیمت ارزان‌تر و عمر کمتری دارند. همچنین از مزایای آن، عدم پرز دهی، روشن و براق بودن آن است.

به طور کلی نخ پلی استر و نخ BCF از الیاف مصنوعی درست می‌شوند. این نوع نخ‌ها شبیه به پلاستیک هستند که به هیچ عنوان نباید اجسام داغ روی آن‌ قرار گیرد. همچنین فرش بافته شده با این نوع نخ‌ها قابلیت ارتجاعی شبیه به اکریلیک را نداشته و به مروز زمان با رفت و آمد روی آن کاملا کوبیده خواهند شد.

نخ پلی استر، به ابریشم مصنوعی معروف است. این نخ بیشتر در بافت فرش‌های 440 شانه و 500 شانه کاربرد دارد و تا حدودی در بافت فرش‌های سجاده‌ 700 شانه نیز به کار می‌رود.

خرید انواع فرش نماز – سجاده فرش  – فرش مسجد و نمازخانه ای

شاید برای خرید فرش مسجد، کلمات مختلفی را شنیده باشد، اما در کل انواع فرش سجاده ای مسجد بیشتر در مساجد، نمازخانه ها، حسینه ها و حرم های مطهر و امامزاده ها مورد استفاده قرار می گیرد. و این باعث شده بر اساس مکان های مختلف، نام گذاری های مختلفی به وجود بیاید و از این رو خریداران از کلمه انواع فرش مسجدی، نمازخانه و سجاده فرش را عنوان کنند. اما در شرکت فرش سجاده کارپت کاشان طرح و نقشه فرش مسجد بر اساس نوع سلایق شما مشتریان عزیز انجام می گیرد.

فرش سجاده ای 700 شانه

فرش سجاده ای 700 شانه با تراکم 2550 با نخ اکریلیک هیت ست بایر آلمان به عنوان بهترین فرش مسجدی تولید شده در شرکت سجاده کارپت کاشان می باشد که می توانید بر اساس سلایقی خود طرح مورد نظر را انتخاب کنید و بعد از تایید برای شما ارسال شود. خرید فرش سجاده ای 700 شانه با تراکم 2550 زمینه گردویی، آبی، فیلی و … به عنوان پر فروش ترین فرش مسجد در کاشان می باشد. برای دریافت قیمت فرش سجاده ای کاشان حتما با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید

قیمت فرش مسجدی کاشان از شرکت فرش سجاده ای محراب نقش

3. نخ ورجین

 یکی از انواع نخ مصرفی در تولید فرش‌ سجاده‌ ای با نخ ویرجین است. نخ ویرجین از گرانول نو و دسته اول پتروشیمی تولید شده و جزء نخ‌های بازیافتی نیست. این نخ نسبت به نخ پلی استر با دوام تر و لطیف تر است.

ویژگی‌ نخ ویرجین ضد باکتری بودن، سازگاری با محیط زیست، مقاومت بالا، و عدم جذب رطوبت است. با توجه به گران شدن نرخ مواد اولیه، نخ ویرجین مورد توجه تولیدکنندگان قرار گرفت تا بتوانند با هزینه‌ای کمتر، به تولید ادامه بدهند. این نخ حالتی پلاستیک مانند داشته و در برابر حرارت و گرما مقاوم نیست. قیمت نخ ویرجین نسبت به نخ اکریلیک ارزان‌تر است و برای تولید فرش های سجاده‌ای ارزان قیمت، طرفداران خاص خودش را دارد. اما متاسفانه در بازار بعضی سوداگران این نوع نخ را به عنوان فرش مسجد با نخ اکریلیک غالب مشتری می کنند. معمولا این نخ برای تولید فرش‌های ارزان قیمت 500 شانه به کار می رود.

 4. نخ اکریلیک – بالاترین قیمت فرش سجاده

 بهترین نوع نخ که در بافت خرید فرش مسجد با نخ‌ اکریلیک است که بالاترین قیمت فرش سجاده ای را نیز دارد. نخ اکریلیک از الیاف مصنوعی است. این نخ به خاطر شباهت‌های ظاهری که به پشم دارند، به آن‌ها پشم مصنوعی هم گفته می‌شود.

از ویژگی های خوب فرش‌های سجاده‌ ای که با نخ اکریلیک تولید می‌شوند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. در برابر نور و گرما مقاومت بالایی دارد.
  2. دوام و طول عمر بالایی دارد. سالیان سال نیاز به تعویض آن نیست.
  3. رطوبت را به خود جذب نمی کند.
  4. رنگ پذیری خوبی دارد.
  5. سبک است
  6. در برابر فشار و پاخوردن مقاوم است.
  7. طی فرآیند هیت ست شدن فاقد پرزدهی است.
  8. درخشندگی، لطافت و نرمی بیشتر، نسبت به سایر الیاف دارد.
  9. برخلاف دیگر الیاف فاقد بوی پلاستیک و مواد نفتی است.

 الیاف اکریلیک وارداتی هستند و به همین دلیل با قیمت ارز رابطه‌ای مستقیم دارند. این نوع نخ  به دلیل کیفیت بالایی دارد، در بافت فرش‌های ماشینی 500 شانه تا 1500 شانه کاربرد دارد. اگر به دنبال فرشی زیبا، درخشان، با دوام و با کیفیت هستید، پیشنهاد ما به شما خرید سجاده فرش های صد در صد اکریلیک شرکت فرش سجاده‌ای محراب نقش کاشان است. از بین انواع نخ، نخ اکریلیک برای تولید فرش سجاده ای بهتر است. لازم است متذکر شویم هر فرش سجاده‌ای اکریلیکی لزوما خوب نیست! پس بهتر است از یک شرکت و مجموعه شناخته شده و معتبر خریداری کنید. محراب نقش تولید کننده تخصصی فرش‌ سجاده‌ای صد در صد اکریلیک، هیت ست شده و با نخ بایر آلمان است.

قیمت فرش مسجدی کاشان از شرکت فرش سجاده ای محراب نقش

شانه و تراکم در قیمت فرش سجاده ای

به گره‌هایی که از پشت فرش مسجد قابل مشاهده هستند، شانه و تراکم می گویند. شانه و تراکم همان گره‌های نخ‌های تار و پود هستند که در طول و عرض فرش مسجد بافته شده است.هر چقدر این گره‌ها بیش‌تر باشد، کیفیت فرش مسجدی بالاتر می رود و در نتیجه قیمت سجاده فرش مسجد نیز بالاتر می‌رود.

برای بافت سجاده فرش با شانه بیشتر، به میزان الیاف و نخ بیشتری نیاز است. هر چه تعداد شانه‌ فرش بیشتر باشد، فرش دارای بافت ریزتر، شبیه به فرشهای دستبافت خواهد بود. هرچه شانه فرش سجاده ای بیشتر، قیمت سجاده فرش نیز بیشتر خواهد بود.

تراکم فرش باعث فشردگی بیشتر فرش شده و دوام و ماندگاری سجاده فرش را در پی دارد. برای تراکم بالاتر، از نخ بیشتری استفاده می شود و سجاده فرش تولید شده وزن بالاتری خواهد داشت. پس هرچه  تراکم سجاده فرش بیشتر، قیمت فرش سجاده ای مسجدی نیز بیشتر خواهد بود.

سجاده فرش, سجاده فرش کاشان, سجاده نماز, فرش سجاده, فرش سجاده ای, فرش سجاده کاشان, فرش محرابی, فرش مسجد, قیمت سجاده فرش, قیمت سجاده فرش مسجد, قیمت فرش سجاده, قیمت فرش سجاده ای, قیمت فرش سجاده ای مسجد, قیمت فرش مسجدی, لیست قیمت فرش مسجدی فرش سجاده محراب نقش کاشان

دستگاه بافت فرش و تاثیر آن بر قیمت فرش مسجدی

تولیدکنندگان سجاده فرش یا کارخانه فرش تولیدی مسجد، عموما از 2 نوع دستگاه استفاده می کنند: شونهر آلمان که ارزان تر و قدیمی تر است و دستگاه وندویل بلژیک که بسیار مجهز، به روز و پیشرفته است. خب! طبیعی است که دستگاه های مدرن و جدید، قیمت بالاتری دارند. پس فرش سجاده ای هم که با این دستگاه ها بافته می شود، قیمت بالاتری خواهد داشت.

پرسش های متداول در مورد قیمت خرید فرش سجاده ای محرابی

اگر سوالی دارید که پاسخش را اینجا مشاهده نمی‌کنید در پرسیدنش از ما راحت باشید.

آیا انتخاب طرح و نقش‌های متفاوت، قیمت سجاده فرش را تغییر می‌دهد؟
اگر شرکت محراب نقش، طرحی را برای مسجد یا حسینیه ما شبیه‌سازی کند، آیا بر قیمت سجاده فرش تأثیر می‌گذارد؟
آیا قیمت سجاده فرش بسته به انتخاب نخ و مواد اولیه مختلف، تغییر می‌کند؟
شانه و تراکم چه تأثیری بر قیمت و وزن فرش دارد؟
شانه و تراکم تأثیری در کیفیت هم دارد؟
آیا امکان خرید فرش با هر توان مالی وجود دارد؟
با توجه به متراژ محل (مسجد، حسینیه، نمازخانه)، قیمت سجاده فرش چقدر است؟
چرا بعضی از تولیدکننده‌ها، قیمت فرش سجاده ای ارزان را پایین‌تر اعلام می‌کنند و محصولاتشان ارزان‌تر است و بعضی تولیدکننده‌ها بالعکس؟
آیا در محراب نقش، خرید نقدی فرش سجاده‌ای، تأثیری بر قیمت سجاده فرش دارد؟
آیا من باید بابت هزینه‌های حمل‌ونقل مبلغی بپردازم؟
چه عواملی در تعیین قیمت سجاده فرش مؤثر است؟
آیا در قبال خرید فرش از محراب نقش، تخفیف ویژه ای به مساجد تعلق می گیرد؟

طرح های متنوع فروش سجاده فرش

شرکت فرش سجاده ای محراب نقش ، سجاده فرش در تراکم و شانه های مختلف با رنج قیمت های متفاوت ارائه می دهد. تا بتواند سلایق همه مشتریان و همچنین بازاریابان با توان تبلیغاتی مختلف را پوشش دهد. همچنین طرح های ویژه ای فروش فرش مسجد (با طرح هایی متنوع) ارائه داده است . از جمله به این موارد می توان اشاره داشت.

مشاهده و خرید بهترین سجاده فرش های ماشینی کاشان از کارخانه با قیمت ارزان و مناسب:

https://gncarpet.com/product-category/%d8%b3%d8%ac%d8%a7%d8%af%d9%87-%d9%81%d8%b1%d8%b4-%d9%85%d8%ad%d8%b1%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d8%aa%d8%b4%d8%b1%db%8c%d9%81%d8%a7%d8%aa%db%8c

فرش ماشینی

پیش از پرداختن به تفاوت فرش ۷۰۰ با ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه باید گفته شود که در اکثر خانه های ایرانی ها فرش ماشینی از هر نوعی که باشد دیده می شود. فرش های ماشینی به نسبت فرش های دستباف قیمت کمتری دارند و به همین دلیل استفاده از آن رایج تر است البته قیمت پایین فرش ماشینی به معنای پایین بودن کیفیت آن نیست بلکه فرش های ماشینی در طرح های بسیار زیبا و گوناگونی تولید می شود که با توجه به قیمت پایین آن ها بسیار ایده آل به نظر می رسد. فرش های ماشینی در انواع ۷۰۰ شانه ، ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه می باشند که به تفاوت های میان آن ها اشاره خواهیم کرد.

شانه فرش

در دستگاه های بافندگی به طور معمول بخشی به نام شانه فرش وجود دارد که تار فرش از بین شانه رد می شود. در واقع تراکم عرضی در قسمت گره هایی که بافته شده اند را همان شانه فرش می گویند و واحد آن متر است و به راحتی محاسبه می شود. به طور مثال اگر می گوییم فرشی ۱۰۰۰ شانه است یعنی در هر یک متر از عرض آن تعداد گره ها ۱۰۰۰ عدد می باشد بدین ترتیب با محاسبه گره های یک پنجم و یا یک دهم در یک متر می توانیم  شانه فرش را اندازه گیری کنیم. یک تفاوت فرش ۷۰۰ با ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه همین تعداد گره هاست البته تفاوت های زیادی نیز وجود دارد که به آن ها می پردازیم.

تفاوت شانه و تراکم فرش

تراکم فرش و شانه فرش از مشخصه های اصلی در فرش هستند. همان طور که گفته شد شانه همان ریشه و گرهی است که در عرض فرش و در هر متر مربع آن وجود دارد. تراکم نیز به تعداد گره هایی گفته می شود که در طول فرش و در هر متر مربع واقع شده است. هر چه تراکم یک فرش بیشتر باشد در نتیجه فرش دوام بیشتری خواهد داشت و سفتی و استحکام آن نیز بیشتر می شود اما بالاتر بودن شانه فرش سبب می شود که بافت فرش ریز تر باشد که شباهت بیشتری را به فرش دستباف خواهد داشت و معمولا به این نوع فرش ها فرش ماشینی دستبافگونه می گویند.

فرش 700 شانه کاشان

انواع تراکم و شانه های فرش ماشینی

فرش های ماشینی که در منازل وجود دارد در شانه ها و تراکم های مختلفی هستند. یکی از این فرش ها فرش ۷۰۰ شانه است که تراکم ۲۵۵۰ دارد ، دیگری فرش ماشینی ۱۰۰۰ شانه است که تراکم ۳۰۰۰ دارد و فرش ۱۲۰۰ شانه است که دارای تراکم ۳۶۰۰ است و بالاترین میزان تراکم را دارا می باشد. این تراکم ها بالاترین میزان هستند و در انواع مختلفی نیز می باشند. ضخامت ، لطافت ، ریز بافتی و … دیگر تفاوت فرش ۷۰۰ با ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه می باشد.

فرش ۷۰۰ شانه یعنی چی ؟

در اینجا می خواهیم تفاوت های فرش های ماشینی در شانه های مختلف را برای شما بازگو کنیم. و ابتدا می گوییم فرش ۷۰۰ شانه یعنی چی؟
ذکر این تفاوت ها باعث می شود شما زمان خرید فرش ، یک انتخاب مطمئن و درستی داشته باشید.
تفاوت های عمده فرش ها در شانه و تراکم های مختلف عبارتند از:
• تفاوت ظاهری فرش ۷۰۰ شانه نسبت به سایر فرش ها
• تفاوت کیفی فرش ۷۰۰ با سایر فرش ها
• تفاوت در قیمت فرش ۷۰۰ شانه با سایر شانه ها

نحوه محاسبه شانه فرش ماشینی:

برای اینکه زمان خرید فرش ماشینی از شانه فرش اطمینان حاصل کنید کافیست که:
• ابتدا فرش را بر گردانید
• ده سانتی متر از عرض فرش را جدا کنید.
• شروع به شمردن گره ها در این ده سانتیمتر عرضی کنید.
• هرچقدر گره داشتید در ۱۰ ضرب کنید.
• عدد حاصله شانه فرش ماشینی شما خواهد بود.
شانه های متداولی که امروزه روز فرش ماشینی پیاده سازی می شوند. عبارتند از:
• ۴۴۰
• ۵۰۰
• ۷۰۰
• ۱۰۰۰
• ۱۲۰۰
• ۱۵۰۰

خصوصیات فرش ۷۰۰ شانه

فرش ماشینی ۷۰۰ شانه همان طور که از نام آن مشخص است از نظر تعداد شانه ۷۰۰ گره دارد و از نظر تراکم نیز در حدود ۲۱۰۰ الی ۳۰۰۰ گره که متداول ترین آن ها تراکم ۲۵۵۰ است. فرش های ماشینی  که ۷۰۰ شانه هستند و اصل می باشند دارای ۸ الی ۱۰ رنگ می باشند. دستگاه هایی که برای بافت فرش ۷۰۰ شانه از آن استفاده می شود بسیار مدرن و پیشرفته هستند که در حال حاضر این دستگاه ها در ایران نیز موجود است. فرش ۷۰۰ شانه نسبت به دیگر فرش ها ضخامت بیشتری دارند هزینه این فرش ها نیز کمتر از فرش ها با شانه های بالاتر است که یک تفاوت فرش ۷۰۰ با ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه می باشد.

فرش 700 شانه طرح افشان - فرش گوزل کاشان

700 شانه بودن فرش به چه معناست؟

همان طور که از نام فرش ۷۰۰ مشخص است بدین معنا که این فرش شانه ۷۰۰ خواهد داشت و تراکم فرش ۷۰۰ چیزی بین ۲۱۰۰ تا ۳۰۰۰ گره خواهد بود، که تراکم متداولاین فرش ، ۲۲۵۰ می باشد.
جز شانه های جدید در فرش ماشینی محسوب می شود.
پالت رنگ بندی روی فرش ۷۰۰ شانه ۸ رنگ و یا ده رنگ خواهد بود.
از نظر ظاهری فرش ۷۰۰ شانه نسبت به شانه های بالاتر از خود ، بافت درشت تری خواهد داشت.
ارتفاع نخ خاب بالاتری نسبت به شانه های بالاتر خواهد داشت و درنتیجه ضخیم تر خواهد بود.
همچنین فرش ۷۰۰ شانه نسبت به فرش ۱۰۰۰ و فرش ۱۲۰۰ وزن بیشتری خواهد داشت.
قیمت فرش ۷۰۰ شانه نسبت به شانه های بالاتر نیز طبیعتا کمتر و به صرفه تر خواهد بود.

خصوصیات فرش ۱۰۰۰ شانه

فرش ۱۰۰۰ شانه دارای تراکمی در حدود ۳۰۰۰ است و جنس نخ آن پنبه و آکریلیک هیت است. این فرش را در دو دسته ۸ رنگ و ده رنگ تولید می کنند. فرش ۱۰۰۰ شانه از آنجا که نسبت به فرش ۷۰۰ شانه ریز بافت تر است شباهت زیادی به فرش دستباف دارد که این نیز یک تفاوت فرش ۷۰۰ با ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه است به دلیل ریز بافتی نیز فرش ۱۰۰۰ شانه زیبایی خاصی را دارد و همین عامل سبب شده است که قیمت آن بیشتر از فرش ۷۰۰ شانه باشد.

فرش 700 شانه جدید کاشان

خصوصیات فرش ۱۲۰۰ شانه

در چند سال اخیر یکی از فرش هایی که در بازار فرش ایران بسیار مورد توجه قرار گرفته است فرش ۱۲۰۰ شانه است. این فرش از جمله فرش هایی است که شباهت بسیار نزدیکی به فرش های دستباف دارد لطافت ، ظرافت و زیبایی آن سبب شده است که از دیگر فرش ها با شانه های پایین تر متمایز باشد. فرش ۱۲۰۰ شانه تراکمی در حدود ۳۶۰۰ دارد و همین تراکم بالا سبب شده است که در بافت آن به جای الیاف ضخیم از الیاف نازک استفاده شود و سبب لطافت آن شده است که یک تفاوت فرش ۷۰۰ با ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه محسوب می شود. اکثر تابلو فرش ها نیز به دلیل همین ظرافت ۱۲۰۰ شانه هستند.

تفاوت فرش ۷۰۰ با ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه

تفاوت فرش ۷۰۰ با ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه در موارد بسیاری است ، این تفاوت ها باعث شده است که هر کدام از این فرش ها ویژگی های خاص خود را داشته باشند از جمله تفاوت فرش ۷۰۰ با ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه در تراکم ، تفاوت در ضخامت فرش ، مواد اولیه به کار برده شده ، لطافت و زیبایی ، ارتفاع خاب ، تعداد گره و قیمت می باشد.

تفاوت فرش ۷۰۰ با ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه از نظر تراکم

یک تفاوت فرش ۷۰۰ با ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه از لحاظ تراکم است ؛ همان طور که گفته شد تراکم یکی از شاخصه های اصلی در فرش ماشینی است و با شانه فرش نیز رابطه مستقیمی دارد ، هر چقدر شانه فرش بیشتر باشد تراکم فرش نیز بیشتر خواهد شد به همین دلیل است است که فرش ۱۲۰۰ شانه تراکم بیشتری نسبت به فرش های ۱۰۰۰ شانه و ۷۰۰ شانه دارد. تراکم بالا سفتی فرش را نیز افزایش خواهد داد که در نتیجه فرش ۱۲۰۰ شانه از دو فرش دیگر سفت تر است.

تفاوت فرش ۷۰۰ با ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه از نظر ضخامت

یک تفاوت فرش ۷۰۰ با ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه نیز  از لحاظ ضخامت می باشد ضخامت فرش را با توجه به شانه فرش می سنجند که رابطه معکوسی با هم دارند به این صورت که هر چه تعداد شانه ها بیشتر باشد ضخامت فرش کمتر خواهد بود. با توجه به این مسئله ضخامت فرش ۷۰۰ شانه از ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ شانه بیشتر است و ضخامت فرش ماشینی ۱۰۰۰ شانه از ۱۲۰۰ شانه بیشتر خواهد بود. ضخامت بیشتر فرش ماشینی ۷۰۰ شانه سبب می شود اغلب مشتری ها آن را انتخاب کنند تا برای نشستن روی آن مناسب باشد. فرش هایی که ضخامت بیشتری دارند دوام بیشتری نیز دارند.

تفاوت فرش ۷۰۰ با ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه از لحاظ دوام و لطافت

تفاوت فرش ۷۰۰ با ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه از لحاظ دوام و لطافت نیز مشهود است. هر چند جنس نخ هایی که در بافت فرش ها به کار برده می شود یکسان است ولی دوام آن ها یکسان نیست ، علت اصلی این تفاوت فرش ۷۰۰ با ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه این است که هر چقدر شانه و تراکم فرش کمتر باشد ، فرش ضخیم تر می گردد و همین عامل سبب افزایش دوام فرش نیز می شود در نتیجه فرش ۷۰۰ شانه از دوتای دیگر با دوام تر است اما تراکم بیشتر سبب می شود که لطافت فرش بیشتر شود در نتیجه شاهد این هستیم که لطافت فرش ۱۲۰۰ شانه به ترتیب از ۱۰۰۰ شانه و ۷۰۰ شانه بیشتر است.

تفاوت فرش ۷۰۰ با ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه در زیبایی

هر چقدر فرش ماشینی ریز بافت تر باشد در نتیجه زیبایی آن نیز بیشتر خواهد شد. ریز بافت بودن فرش ماشینی سبب خواهد شد که بسیار شبیه به فرش دستباف باشد. فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه به دلیل این که نسبت به فرش های ۱۰۰۰ شانه و ۷۰۰ شانه ریز بافت تر است بسیار زیباتر است و از لطافت بیشتری برخوردار است و همین زیبایی عامل مهمی در تفاوت فرش ۷۰۰ با ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه می باشد.

تفاوت فرش ۷۰۰ با ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه در ارتفاع نخ خاب

یک تفاوت فرش ۷۰۰ با ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه در ارتفاع نخ خاب است در فرش ۷۰۰ شانه ارتفاع خاب ۱۱ میلی متر می باشد و سبب می شود از دو قالی ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ ضخامت بیشتری داشته باشد. نخ خاب در فرش ماشینی ۱۰۰۰ شانه ارتفاعی به اندازه ۹ میلی متر دارد و این اندازه در فرش ۱۲۰۰ شانه ۸ میلی متر است. وقتی فرشی ریزبافت تر باشد تعداد گره در آن بالاتر می رود در این حالت می دانیم که وزن فرش ۷۰۰ و ۱۰۰۰ شانه نیز ثابت است. از این رو باید خاب فرش در نوع ریز بافت یعنی ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ شانه کمتر باشد.

تفاوت فرش ۷۰۰ با ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه در مواد اولیه

تفاوت فرش ۷۰۰ با ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه در به کارگیری مواد اولیه نیز می باشد ، نخ فرش مهمترین ماده اولیه ای است که در بافت انواع فرش به کار می رود. در فرش های ۱۲۰۰ شانه و ۱۰۰۰ شانه نسبت نمره نخ مصرفی ، به فرش ۷۰۰ شانه بیشتر است در فرش ماشینی ۷۰۰ شانه نمره نخ فرش ۱۸ سه لا است ولی در فرش ۱۰۰۰ شانه این نمره ۲۷ و ۳۰ سه لا می باشد. در نتیجه نخ مصرفی موجب می شود فرش ۱۲۰۰ شانه از دوتای دیگر ریز بافت تر باشد. همچنین ذکر این نکته ضروری است که بافت فرش در ۷۰۰ و ۱۰۰۰ شانه مشابه می باشد و از نوع هندلوک است.

تفاوت فرش ۷۰۰ با ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه در تعداد گره

تفاوت فرش ۷۰۰ با ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه در تعداد گره ها نیز آشکار است. تعداد گره در فرش های ۷۰۰ ، ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ شانه متفاوت است. در فرش ۷۰۰ شانه ۱۲ متری که تراکم ۲۵۵۰ دارد ، تعداد گره ها ۷٫۱۴۰٫۰۰۰ خواهد بود و در نوع ۱۰۰۰ شانه آن با تراکم ۳۰۰۰ ، تعداد گره ها ۱۲ میلیون خواهد بود. با این وجود تفاوت چندانی در بین فرش های ۷۰۰ شانه ، ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه از لحاظ وزنی وجود ندارد و در فرش ۱۲ متری وزن استاندارد ۴۳-۴۱ کیلوگرم است که سبب می شود وزن فرش ماشینی در نوع ۷۰۰ و ۱۰۰۰ شانه به میزان ثابتی برسد و تفاوت چندانی نداشته باشد.

تفاوت فرش ۷۰۰ با ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه در قیمت

بسیاری از کسانی که قصد خرید فرش ماشینی را دارند به طور معمول قیمت فرش را نیز در نظر می گیرند. عامل مهم تغییر قیمت در فرش هایی با شانه های مختلف تفاوت در نخ مصرفی است. در حقیقت قیمت نخ مصرفی بر قیمت فرش ماشینی اثر می گذارد و هر چه نخ نازک تر باشد باعث بالاتر رفتن قیمت آن خواهد شد. فرش ماشینی ۷۰۰ شانه قیمت پایین تری نسبت به ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ شانه دارد و همین عامل نیز سبب فروش بیشتر آن شده است و طرفداران زیادی دارد. قیمت در موارد بسیاری عامل مهمی در تفاوت فرش ۷۰۰ با ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه و انتخاب آن ها از جانب مشتری می باشد. همچنین بافت فرش ۱۲۰۰ شانه تراکم بیشتری دارد و از طرح ها و نقشه های پیچیده تر استفاده می شود که عامل تفاوت در قیمت می شود.

منظور از فرش "طرح 700 شانه" چیست؟

در بازار ایران فرش های متنوع و زیبایی وجود دارد که یکی از آن ها فرش طرح 700 شانه است. این فرش ها با توجه به قیمت مناسبی که دارند دارای طرفداران بسیاری هستند. اما شاید این سوال در ذهن خیلی از افراد شکل بگیرد که فرش های طرح 700 شانه چه ویژگی هایی دارند؟ آیا این فرش ها دارای کیفیت خوبی هستند؟ اگر می خواهید با فرش طرح 700 شانه بیشتر آشنا شوید تا پایان با ما همراه باشید.

فرش 700 شانه ماشینی کاشان مدل چکاوک سرمه ای

فرش طرح 700 شانه چیست؟

فرش های ماشینی دارای انواع مختلف 1000 شانه، 1200 شانه، 1500 شانه و 700 شانه هستند که هر یک طرح و رنگ های متفاوتی دارند. فرش های ماشینی 700 شانه از پر فروش ترین فرش های ماشینی هستند که یکی از مدل های آن ها فرش طرح 700 شانه است. این فرش ها دارای خصوصیاتی کاملا مشابه فرش های 700 شانه هستند. البته لازم به ذکر است که بگوییم این فرش ها در واقع در بافت 700 شانه نیستند و همان فرش های 500 شانه می باشند که ماشین آلات پیشرفته ای که در تولید آن ها مورد استفاده قرار می گیرد موجب شده که بافت و طرح و رنگ های بیشتری داشته باشند.

فرش های طرح 700 شانه نیز خود دارای کیفیت های متفاوتی هستند و برای تولید آن ها از نخ هایی از جنس پلی استر، ابریشم مصنوعی، اکرولیک، BCF و … استفاده می کنند.

تفاوت های ظاهری فرش طرح 700 شانه با فرش 700 شانه واقعی

فرش های 700 شانه دارای تعداد گره های بیشتری هستند به همین دلیل ریز بافت تر و ظریف تر می باشند. فرش های طرح 700 شانه دارای ارتفاع نخ خاب بیشتری نسبت به فرش های 700 شانه هستند. به این صورت که نخ خاب در فرش های 700 شانه 10.5 میلیمتر و در طرح 700 شانه 12.5 میلیمتر است. علاوه بر موارد ذکر شده در پشت فرش های 700 شانه مشخصات فنی و لوگوی شرکت آن ها حکاکی شده است، این در حالی است که در فرش های طرح 700 شانه چنین چیزی مشاهده نمی شود.

شباهت های فرش طرح 700 شانه با فرش 700 شانه واقعی

اگر هر دو نوع فرش از یک جنس باشند میزان نرمی و لطافت یکسانی دارند. همچنین از لحاظ نوع بافت نیز هر دو نوع فرش ها می توانند نقشه های یکسانی داشته باشند. هر دو مدل فرش با سیستم 8 رنگ تولید می شوند. البته فرش های 700 شانه ای که از برندهای معروف هستند و اصیل می باشند با استفاده از سیستم 10 رنگ تولید می شوند.

کیفیت و ظرافیت فرش طرح 700 شانه نسبت به فرش 700 شانه

فرش های طرح 700 شانه در مقایسه با فرش های 700 شانه دارای ظرافت  کمتری هستند. البته در فرش های 500 شانه ای که طرح 700 شانه هستند نیز معمولا از نخ های ظریف تر و نازک تر استفاده می کنند تا شباهت بیشتری به فرش های 700 شانه اصیل داشته باشند.

از نظر کیفیت نیز فرش های 700 شانه چون دارای شانه و تراکم بیشتری هستند کیفیت بالاتری دارند که این موضوع بر روی قیمت آن ها نیز اثر می گذارد. علاوه بر این معمولا فرش های طرح 700 شانه با استفاده از ماشین های بافندگی که تقریبا قدیمی تر هستند تولید می شوند که سبب می شود کیفیت و قیمت پایین تری داشته باشند.

قیمت فرش طرح 700 شانه

قیمت فرش های ماشینی با توجه به عوامل مختلفی تعیین می شود که از جمله از مهم ترین عوامل آن می توان به کیفیت الیاف مصرفی و سایر مواد اولیه، نوع بافت فرش، تراکم و شانه آن، ابعاد و طرح و رنگ فرش اشاره نمود. اما در میان تمامی این موارد کیفیت الیاف مصرفی از اهمیت بیشتری برخوردار است و عامل اصلی مشخص کننده قیمت فرش ماشینی است.

فرش های ماشینی طرح 700 شانه با توجه به ظرافت کمتر، تراکم و کیفیت کمتر دارای قیمت پایین تری نسبت به فرش های 700 شانه اصیل هستند. اختلاف قیمت فرش های طرح 700 شانه و 700 شانه تقریبا حدود یک میلیون تومان است. از این رو اگر می خواهید فرشی تهیه کنید که دوام و طول عمر بیشتری داشته باشد و بتواند زیبایی خود را به خوبی حفظ کند ما به شما فرش های 700 شانه اصیل را پیشنهاد می کنیم. در صورتی که به خاطر این اختلاف قیمت جزئی تصمیم بگیرید که فرش های طرح 700 شانه را خریداری نمایید بعدا پشیمان خواهید شد و مجبور به پرداخت هزینه مجدد جهت خرید فرش می شوید.

انواع فرش 700 شانه

فرش‌های 700 شانه را می توان به سه دسته تقسیم نمود:

  1. فرش‌های 700 شانه واقعی
  2. فرش‌های 700 شانه تبدیلی 
  3. فرش‌های طرح 700 شانه

فرش‌های 700 شانه واقعی

فرش‌های 700 شانه جزو فرش ها شناخته شده و محبوب در بین مردم می باشد . که دارای طرفداران مخصوص به خود است . فرش‌های 700 شانه واقعی دارای تراکم طولی بین 2100 تا 3000 است . و معروف ترین تراکمی که فرش‌های 700 شانه واقعی وجود دارد تراکم 2550 می باشد . در فرش‌های 700 شانه واقعی معمولا تعداد 8 رنگ و یا 10 رنگ بکار می رود . برای بافت آن ها از دستگاه های مختلفی استفاده می‌شود که معروف ترین آن ها اچ سی پی ۲ (HCP2) است . این دستگاه جزو دستگاه های به روز و مدرن می باشد .

فرش‌های 700 شانه تبدیلی

فرش‌های 700 شانه تبدیلی به فرش‌های گفته می‌شود که برای بافت آن ها از دستگاه های 500 شانه استفاده می کنند . برای بافت فرش‌های 700 شانه در دستگاه های 500 شانه باید تغییراتی را  اعمال نمایند تا بتوانند آن ها را ببافند . فرش ها ی 700 شانه تبدیلی دارای تراکم عرضی 700 و تراکم طولی 1500 می باشند . و در آن ها از 7 رنگ استفاده می‌شود . فرش‌های 700 شانه تبدیلی نسبت به فرش‌های 700 شانه واقعی داری قیمت کمتری می باشند . در بعضی از فروشگاه های نا معتبر آن ها را به عنوان فرش‌های 700 شانه واقعی به فروش می رسانند .

فرش طرح 700 شانه

فرش‌های طرح 700 شانه همانگونه که از اسمشان مشخص می باشد فقط دارای طرح های 700 شانه می باشند . در واقع این نوع از فرش‌های 700 شانه دارای تراکم عرضی 500 و تراکم طولی 1000 می باشند . تعداد رنگ های بکار رفته در آن ها 7 یا 8 رنگ می باشد . برای بافت فرش‌های 700 شانه از دستگاه به‌روزی نسبت به فرش‌های 500 شانه استفاده می‌شود . و همچنین نسبت به فرش‌های 500 شانه در رده بالاتری قرار می‌گیرند . فرش‌های طرح 700 شانه نسبت به فرش‌های 700 شانه تبدیلی و700 شانه واقعی دارای قیمت پایین‌تری می باشد .
به صورت معمول بر روی هر سه آن ها برچسب 700 شانه می زنند . اما بعضی از افراد سودجو برچسب ها آن ها را جدا می کنند و تغییر می دهند و افراد از لحاظ ظاهری نمی توانند آن ها را از یکدیگر تشخیص دهند بنابراین دچار مشکل می شوند .

فرش 700 شانه ارزان قیمت ماشینی - فرش 700 شانه جدید و شیک مدرن

بررسی فرش ۷۰۰ شانه از نظر بافت

فرش ۷۰۰ شانه از نمونه فرش‌هایی است که شانه و ‌تراکم بالایی ندارد که به همین دلیل از سایر فرش‌های ماشینی کمی ضخیم‌تر است. این ویژگی از نظر راحتی، مزیت محسوب می‌شود، خصوصا اگر جز افرادی باشید که تمایل به استفاده زیاد از مبلمان ندارید؛ فرش ۷۰۰ شانه به دلیل همین ضخامت، برای نشستن و استراحت کردن مناسب‌تر است و کمک می‌کند تا سرمای زمین به بدن انتقال پیدا نکند.

ضخامت و نرمی این فرش‌ها دلیل خوبی برای انتخاب آن‌ها در اتاق‌نشیمن و اتاق خواب‌ها است. اما این موضوع بر زیبایی فرش تاثیرگذار است و فرش در مقایسه با فرش ۱۰۰۰ شانه و فرش ۱۲۰۰ شانه زیبایی کمتری دارد.

فرش ۷۰۰ شانه با بافت توسط به‌ روزترین و بهترین ماشین‌های بافندگی، دارای دوام و طول عمر خوبی بوده و چون معمولا در بافت آن از نخ‌های مرغوب استفاده می‌شود در برابر رطوبت،‌ سایش،‌ حرارت و شست‌وشو مقاوم است.

در دکوراسیون خود از فرش ۷۰۰ شانه استفاده کنید

در گذشته افراد علاقه زیادی به استفاده از فرش‌های دستباف در دکوراسیون داشتند که خب هزینه زیاد این فرش‌ها چالش بزرگی محسوب می‌شد. ماشینی شدن فرش‌ها انقلاب بزرگی در این زمینه ایجاد کرد به طوری که اکثر طرح‌های فرش دستباف توسط فرش‌های ماشینی ارائه شد و همین موضوع توجه مردم به این فرش‌ها را بیشتر کرد. از طرفی تولیدکنندگان هر روز سعی می‌کنند تا با به کارگیری بیشتر تکنولوژی، فرش‌هایی ظریف و شبیه به فرش دستباف تولید کنند.

فرش ۷۰۰ شانه از تنوع طرح و نقشه خوبی برخوردار است و توانسته تمام سلیقه‌ها را پوشش دهد. فرش با رنگ زمینه روشن، تیره، تند،‌ ملایم و طرح‌های شلوغ، خلوت. همه در بین فرش‌های ۷۰۰ شانه دیده می‌شود. این فرش‌ها به ظرافت نمونه‌های ۱۲۰۰ شانه و یا ۱۵۰۰ شانه نیستند اما چیزی از زیبایی کم ندارند و برای زیبایی خانه و دکوراسیون آن گزینه‌ای ایده‌آل هستند.

لازم نیست فرش گران بخرید!

دلیلی اصلی این همه محبوبیت شاید قیمت مناسب فرش در برابر کیفیت مطلوب آن باشد. همه افراد تمایل دارند تا در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند و خرید بهینه‌ای داشته باشند که به همین دلیل به سراغ فرش ۷۰۰ شانه می‌روند. از طرفی تمام طرح‌هایی که در فرش‌های ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ شانه بافته می‌شود را می‌توان در فرش‌های ۷۰۰ شانه هم دید خوب همین موضوع کافیست تا انتخاب بیشتر خریداران باشد.

خرید اینترنتی فرش

خیلی راحت‌تر به نظر می‌رسد اگر در منزل خرید کنید و کالای خود را در منزل تحویل بگیرید تا اینکه روزها در کوچه و خیابان از این مغازه به آن مغازه بروید. با مراجعه به سایت‌های معتبر فروش فرش می‌توانید تمام آن چیزی که می‌خواهید در هنگام خرید فرش بدانید را یک‌جا ببینید و به راحتی آن‌ها را با هم مقایسه کنید.

خرید فرش ماشینی 700 شانه به قیمت کارخانه

فرش گوزل کاشان جهت آسودگی مشتری در خرید فرش ماشینی مستقیم از کارخانه فرش ، وبسایت خود را در اختیار هم میهنان عزیز قرار داده تا مشتریان عزیز با خیالی راحت از کارخانه فرش ماشینی کاشان ، فرش مورد نظر خود را در بالاترین کیفیت خریداری کنند . هانی فرش تمامی محصولات خود را از جمله فرش های 700 شانه در بالاترین کیفیت ، بافته شده توسط بهترین الیاف و بروز ترین دستگاه ها در صنعت بافندگی فرش به مشتریان عزیز در هرکجای ایران با ضمانتنامه 10 ساله بالاترین کیفیت ( فرش اصیل کاشان ) همراه با ارسال رایگان فرش عرضه می کند . قابل به ذکر است که 90% وجه فرش در هنگام تحویل به مشتری پرداخت می شود تا مشتری نهایت اطمینان را به ما داشته باشد.

در لینک زیر می توانید کاتالوگ طرح های جدید فرش 700 شانه کاشان را مشاهده کنید:

https://issuu.com/ardalanx/docs/500/s/38473891

بهترین کارخانه های فرش 700 شانه کاشان

کاشان یکی از مهم ترین قطب های تولید فرش ماشینی در جهان است و به عنوان مهد فرش ماشینی ایران شناخته می شود. این شهر دارای کارخانه های متعددی است که فرش های ماشینی با کیفیت و زیبایی تولید می کنند. در میان کارخانه های تولید فرش ماشینی کاشان، برخی از آنها از شهرت و محبوبیت بیشتری برخوردار هستند.

برخی از بهترین کارخانه های فرش 700 شانه کاشان عبارتند از:

  • کارخانه فرش گوزل کاشان: این کارخانه یکی از قدیمی ترین و معتبرترین کارخانه های تولید فرش ماشینی در ایران است. فرش های 700 شانه این کارخانه از کیفیت بالایی برخوردار هستند و از الیاف مرغوب و با دوام تولید می شوند.
  • کارخانه فرش بزرگمهر: این کارخانه نیز یکی از تولیدکنندگان مطرح فرش ماشینی در ایران است. فرش های 700 شانه این کارخانه از طرح ها و رنگ های متنوعی برخوردار هستند و از کیفیت بالایی برخوردار هستند.
  • کارخانه فرش خاطره کاشان: این کارخانه نیز از تولیدکنندگان باسابقه فرش ماشینی در ایران است. فرش های 700 شانه این کارخانه از کیفیت بالایی برخوردار هستند و از قیمت مناسبی نیز برخوردار هستند.
  • فرش گوزل کاشان
  • فرش محتشم کاشان
  • فرش عقیق کاشان
  • فرش زمرد
  • فرش نگین مشهد
  • فرش قیطران
  • فرش جردن
  • فرش جهان نما
  • فرش ساوین
  • فرش پارتریس
  • فرش یلدای کویر
  • فرش ماهریس

عواملی که در انتخاب بهترین کارخانه فرش 700 شانه کاشان باید در نظر گرفته شود:

  • کیفیت مواد اولیه: یکی از مهمترین عواملی که در کیفیت فرش 700 شانه تاثیرگذار است، کیفیت مواد اولیه است. فرش هایی که از الیاف مرغوب و با دوام تولید می شوند، کیفیت بالاتری دارند و دوام بیشتری دارند.
  • طرح و رنگ: فرش های 700 شانه در طرح ها و رنگ های متنوعی تولید می شوند. در هنگام انتخاب فرش 700 شانه، باید طرح و رنگی را انتخاب کنید که با دکوراسیون منزل شما هماهنگ باشد.
  • قیمت: قیمت فرش های 700 شانه با توجه به عواملی مانند کیفیت مواد اولیه، طرح و رنگ، اندازه و برند سازنده متفاوت است. در هنگام انتخاب فرش 700 شانه، باید بودجه خود را در نظر بگیرید.

فیلم جدیدترین طرح های فرش 700 شانه کاشان:

نکاتی برای خرید فرش 700 شانه:

  • قبل از خرید فرش 700 شانه، حتما از فروشگاه معتبر خریداری کنید.
  • به پشت فرش توجه کنید. پشت فرش های باکیفیت، صاف و بدون پرز است.
  • از فروشنده درخواست کنید که فرش را برای شما پهن کند تا از کیفیت بافت و دوام آن مطمئن شوید.
  • اگر فرش را آنلاین خرید می کنید، حتما از فروشگاهی خریداری کنید که ضمانت بازگشت کالا دارد.

برای خرید فرش 700 شانه درجه یک و باکیفیت کاشان با قیمت ارزان و مناسب که کیفیت درجه یک و فوق العاده بالایی هم داشته باشد می توانید به فروشگاه اینترنتی فرش گوزل کاشان مراجعه کنید.

فروشگاه های اینترنتی فرش 700 شانه کاشان:

  • دیجی کالا
  • شهر فرش
  • مهد فرش
  • آقای فرش
  • سرای ایرانی
  • فرش بهشتی

خرید جدیدترین طرح های فرش 700 شانه ماشینی کاشان:

برای مشاهده و خرید جدیدترین مدل های فرش 700 شانه ماشینی تراکم 2550 درجه یک و ارزان قیمت کاشان می توانید به سایت فرش گوزل کاشان مراجعه کنید. آدرس فروشگاه اینترنتی فرش 700 شانه کارخانه فرش گوزل کاشان:

https://www.guzalcarpet.com/product-category/700-reeds-carpet/

معرفی فرش طرح گیلدا زمینه فیلی 700 شانه کاشان

قالی کاشان بازدید : 38 سه شنبه 09 آبان 1402 : 12:09 نظرات (0)

فرش کاشان طرح گیلدا را باید یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین طرح های سال دانست که در کارخانه فرش کاشان بافته شده است. فرش طرح گیلدا نقشه ای جدید و به روز است که به سبک فرش طرح افشان بافته شده است. طرح افشان در طرح گیلدا با نقش های جدیدی ترکیب شده است. از این رو ظاهری همه پسند و زیبا دارد. طرح افشان گیلدا به دلیل محبوبیت و فروش بالا در شانه های مختلفی بافته می شود. این طرح ابتدا در فرش 700 شانه کاشان و سپس در فرش 500 شانه کاشان بافت شده است. در ادامه ویژگی هایی که فرش طرح افشان مدل گیلدا دارد ذکر شده است.

کارخانه فرش کاشان فرش های با نخ 100درصد اکرولیک والیاف پود پنبه تولید میکند.
فرش هایی که بانخ اکرولیک بافته می شوند از نظر کیفیت بسیار بهتر هستند ودوام بالایی دارند این فرش ها در برابر حرارت مقاوم اند و ضد حساسیت اند و پرزدهی بسیار کمتری نسبت به جنس پلی استر دارند.

فرش طرح گیلدا کاشان چه ویژگی هایی دارد؟

فرش کاشان طرح گیلدا همان طور که گفته شد در دسته فرش طرح افشان قرار می گیرد. طرح افشان از سنتی ترین و اصیل ترین طرح های فرش ایران است. فرش های ماشینی که با نقشه افشان بافته می شوند به همین خاطر دستباف گونه هستند. طرح افشان قدمت بسیار زیادی در فرش و فرش ایرانی دارد. این طرح را باید برگرفته از طرح ترنج دانست. در فرش های قدیمی نقشه های ترنج دار رایج بوده است. پس از مدتی طراحان هنرمند و توانای ایرانی تصمیم گرفتند نقش ترنج را از میانه فرش حذف کنند. بدین ترتیب نقشه های افشان شکل گرفت.

طرح گیلدا نیز از جدیدترین طرح های افشان محسوب می شود. در این طرح از نقش ترنج استفاده نشده است. طرح هایی که ترنج ندارند معمولا زمینه ای ساده و خلوت دارند. در سال های اخیر با توجه به کوچک شدن فضای خانه های ایرانی این دسته از طرح ها فروش بالایی داشته اند. در طرح گیلدا در کنار نقش های سنتی افشان، از گل های رز مدرن و طبیعی هم استفاده شده است. به همین خاطر ظاهر فرش فوق العاده زیبا و چشم نواز است. از دیگر ویژگی هایی که طرح گیلدا دارد، رنگ بندی بی نظیر است. استفاده از رنگ های متنوع و شاد در گل های افشان و رز باعث شده این طرح جلوه ای بی نظیر و جذاب داشته باشد. هم چنین ست کردن فرش را با فضای دکوراسیون بسیار آسان کرده است.

طرح گیلدا با رنگ های زمینه متنوعی بافته می شود. رنگ های کلاسیکی که در زمینه این طرح استفاده می شوند عبارتند از:

  • فرش زمینه کرم و کرم چرک
  • فرش سرمه ای رنگ
  • فرش ترمه ای

رنگ های مدرن تری نیز در برخی از فرش هایی که با طرح گیلدا بافته می شوند دیده می شود. رنگ های مدرن با دکوراسیون های امروزی هماهنگی بالاتری دارند. رنگ های خنثی که در زمینه فرش ماشینی استفاده می شود به راحتی با انواع رنگ ها در دکوراسیون ست می شود. رنگ های مدرن تر که در زمینه طرح گیلدا استفاده می شود:

  • فرش فیلی و دلفینی رنگ
  • فرش زمینه دودی
  • فرش زمینه ذغالی


فرش مدل افشان گیلدا در چه ابعادی بافته می شود؟

طرح افشان گیلدا در سایز و ابعاد مختلفی بافته می شود. این طرح در بین طرح های جدید قرار دارد و اصطلاحا روتین بافت است. از این نظر در کارخانه فرش کاشان با ابعاد و اندازه های مختلفی بافته می شود. ابعاد و طول عرض استاندارد این فرش ماشینی عبارتند از :

  • فرش 12 متری
    فرش 9 متری
    فرش 6 متری
    فرش 4 متری
    کناره فرش 1/5 تا 4 متری
    پادری 50*100 و 50*80

فرش طرح گیلدا از فرش های افشان جدید فرش کاشان  با نقشه ای بروز و مدرن

یکی از اولویت های ما برای خرید فرش جنس نخ به کار رفته درفرش می باشد.
کارخانه فرش کاشان فرش های با نخ 100درصد اکرولیک والیاف پود پنبه تولید میکند.
فرش هایی که بانخ اکرولیک بافته می شوند از نظر کیفیت بسیار بهتر هستند ودوام بالایی دارند این فرش ها در برابر حرارت مقاوم اند و ضد حساسیت اند و پرز دهی بسیار کمتری نسبت به جنس پلی استر دارند.

مشخصات فرش افشان گیلدا فیلی700شانه
فرش افشان گیلدا 00شانه با تراکم 2550می باشد.
این فرش با نخ اکرولیک بافته شده ،همانطور که قبلا توضیح داده شد نخ اکرولیک بهترین جنس نخ موجود در بازار فرش می باشد .
فرش افشان گیلدا در سایزهای 6و9و12 به بافت می رسد اما شما همراهان گرامی فرشی غیر از سایز 6.9.12 متری نیاز داشته باشید اصلا نگران نباشید زیرا کارخانه فرش فرش کاشان قالیچه و کناره های با متراژ دلخواه شما بنا بر درخواست شما بافته می شود.

ضمانت کیفیت در فرش گیلدا
همانطور که در مطالب قبلی توضیح داده شد توجه ما براین است که مشتریان گرامی ما نهایت رضایت را از خرید فرش ها داشته باشند کارخانه فرش کاشان برای مشتری هایی که فرش جنس اکرولیک خرید میکنند ضمانتی 5ساله در نظر گرفته تا همراهان با خیالی آسوده خرید خود را انجام دهند.

دکوراسیون فرش گیلدا
فرش ها در چهار رنگ اصلی و طرح های متنوعی به مرحله بافت می رسند رنگ هایی با زمینه های کرم ،سرمه ای ،آبی ،فیلی . این رنگ ها دقیقا مطابقت با سلیقه افراد سخت پسند دارند.
فرش نقشه افشان گیلدا طرح ریزی می باشد و به دلیل ظریف شدن در طراحی باعث شده خانه شمارا دلباز تر کند .این نوع طرح های افشان را می توانیم با همه نوع وسایلی تطبیق بدهیم و دکوراسیونی زیبا در خانه داشته باشیم .
فرش افشان طرح گیلدا رنگ فیلی با اکثر رنگ ها برای مثال طوسی،نقره ای ،کرم،سفید،چوب ،طرح چوب ، نسکافه ای می توان ست کرد.

قیمت فرش طرح گیلدا
قیمت فرشی که تهیه می کنیم نیز جز اولویت های خرید فرش می باشد.
کارخانه فرش کاشان قیمت فروش فرش های خود را به شکلی تنظیم کرده که تمامی افراد با هرتوان مالیی بتوانند فرش دلخواه خود را تهیه کنند .
کارخانه فرش کاشان با خرید نقدی تمامی نخ های مورد نیاز برای بافت فرش باعث شده ا قیمت ها تا حدود زیادی کاهش پیدا کنند.
در نتیجه شما میتوانید فرش نقشه افشان طرح گیلدا را با قیمتی بسیار عالی خریداری کنید .

معرفی کارخانه فرش کاشان

کارخانه فرش کاشان در حال حاضر یکی از بزرگترین کارخانه های تولید فرش ماشینی در کشور م همچنین بزرگ ترین صادر کننده فرش به کشورهای دیگر است. کارخانه فر ش کاشان با دستگاه های بافت پیشرفته (hci (فرش هایی با کیفیت و نمایی دستباف گونه بافته و باعث نهایت رضایت مشتریان شده و جایگاه ویژه ای ردا در بازار کشور به خود اختصاص داده یکی از مهم ترین دلایل حسن شهرت این کارخانه تنوع بی همتا ر طرح و رنگ هایی است که به مرحله بافت می رسند ،رنگ های به کار رفته در فرش ها زیر نظر کارشناس بوده وبسیار دلباز و زیبا می باشندو نقشه ها جوری طراحی شده اند که نیاز و سلیقه شماراباتوجه به دکوراسیون منزل برآورده کند. کارخانه فرش کاشان در تهران نیز نمایندگی فروش دارد

شانه و تراکم فرش طرح گیلدا

طرح های پرفروش و همه پسند معمولا در شانه و تراکم های متنوعی بافته می شوند. طرح افشان گیلدا نیز ابتدا در فرش 700 شانه کاشان بافته شده است. فرش 700 شانه نیز با تراکم های مختلفی مثل 2550، 2400 و 2100 بافته می شود. بعد از مدتی این طرح به دلیل فروش بالا در شانه های پایین تر مثل فرش 500 شانه یا فرش طرح 700 شانه نیز بافته شده است. هر یک از این فرش ها دارای ویژگی های خاص خود هستند. مواردی مثل جنس الیاف، تراکم فرش، ارتفاع خاب و… مواردی است که در هر یک از فرش های ماشینی متفاوت بوده و در قیمت و کیفیت فرش تاثیر گذار است.

خرید مستقیم فرش مدل گیلدا از کارخانه

فروشگاه فرش کاشان بهترین راه برای خرید فرش کاشان از کارخانه بدون هیچ گونه واسطه ای است. با خرید مستقیم فرش از کارخانه می توانید به مقدار زیادی از هزینه های خرید خود کم کنید. ارسال رایگان فرش نیز مطمئنا به کاهش بیشتر هزینه ها کمک می کند.

مزیت دیگر فرش کاشان، ارائه ضمانت نامه 10 ساله کیفیت فرش است که خیال خریداران را از بابت کیفیت عالی فرش راحت می کند. مجموعه فرش کاشان دارای نماد اعتماد و جواز کسب اینترنتی بوده که اعتبار بسیار بالای این مجموعه را نشان می دهد. انواع فرش ماشینی مثل فرش مدرن و فانتزی، فرش وینتیج، فرش شگی، فرش آشپزخانه، فرش کودک، فرش سنتی، گلیم فرش، تابلو فرش و… در فرش کاشان با قیمت ارزان به فروش رسیده است.

برای خرید فرش طرح افشان گیلدا کاشان به صورت مستقیم از کارخانه می توانید وارد این لینک شوید:

https://www.guzalcarpet.com/product/%D9%81%D8%B1%D8%B4-700-%D8%B4%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%B7%D8%B1%D8%AD-%D8%A7%D9%81%D8%B4%D8%A7%D9%86-%DA%AF%DB%8C%D9%84%D8%AF%D8%A7-%D9%81%DB%8C%D9%84%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D8%B4%D8%A7%D9%86/

خرید مستقیم از کارخانه گلیم و گلیم فرش کاشان

قالی کاشان بازدید : 45 سه شنبه 02 آبان 1402 : 13:50 نظرات (0)

گلیم فرش یا گبه نوعی فرش ماشینی است که دارای پرز نیست و بافت آن از تار و پود تشکیل شده است. گلیم فرش ها در انواع مختلفی تولید می شوند که از جمله آنها می توان به گلیم فرش ماشینی طرح سنتی، گلیم فرش ماشینی طرح مدرن و گلیم فرش ماشینی طرح فانتزی اشاره کرد.

مراحل خرید مستقیم گلیم فرش کاشان از کارخانه

برای خرید مستقیم گلیم فرش کاشان از کارخانه، باید مراحل زیر را طی کرد:

  1. انتخاب کارخانه: اولین قدم در خرید مستقیم گلیم فرش کاشان از کارخانه، انتخاب کارخانه معتبر است. کارخانه های معتبر از مواد اولیه باکیفیت و دستگاه های بافندگی پیشرفته استفاده می کنند. بنابراین، فرش های تولید شده توسط این کارخانه ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند.
  2. انتخاب طرح و رنگ: پس از انتخاب کارخانه، باید طرح و رنگ گلیم فرش مورد نظر را انتخاب کرد. گلیم فرش ها در طرح ها و رنگ های متنوعی تولید می شوند. بنابراین، می توان با توجه به سلیقه شخصی، گلیم فرش مناسب را انتخاب کرد.
  3. استعلام قیمت: پس از انتخاب طرح و رنگ، باید قیمت گلیم فرش را استعلام کرد. قیمت گلیم فرش ها بسته به عواملی مانند کارخانه تولید کننده، طرح و رنگ، شانه و تراکم متفاوت است.
  4. پرداخت وجه: پس از استعلام قیمت، باید وجه گلیم فرش را پرداخت کرد. پرداخت وجه می تواند به صورت نقدی، کارت به کارت یا چک انجام شود.
  5. ارسال گلیم فرش: پس از پرداخت وجه، گلیم فرش به آدرس مورد نظر ارسال می شود.

مزایای خرید مستقیم گلیم فرش کاشان از کارخانه

خرید مستقیم گلیم فرش کاشان از کارخانه مزایای زیر را دارد:

  • قیمت مناسب: قیمت گلیم فرش های مستقیم از کارخانه نسبت به قیمت گلیم فرش های موجود در بازار پایین تر است.
  • تنوع در طرح و رنگ: گلیم فرش های مستقیم از کارخانه در طرح ها و رنگ های متنوعی تولید می شوند.
  • کیفیت بالا: گلیم فرش های مستقیم از کارخانه از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

جمع بندی

خرید مستقیم گلیم فرش کاشان از کارخانه بهترین راه برای اطمینان از کیفیت و قیمت مناسب است. گلیم فرش های مستقیم از کارخانه در طرح ها و رنگ های متنوعی تولید می شوند و کیفیت بالایی دارند.

نکات مهم در خرید مستقیم گلیم فرش کاشان از کارخانه

در هنگام خرید مستقیم گلیم فرش کاشان از کارخانه، باید نکات زیر را در نظر گرفت:

  • انتخاب کارخانه معتبر: اولین قدم در خرید مستقیم گلیم فرش کاشان از کارخانه، انتخاب کارخانه معتبر است. کارخانه های معتبر از مواد اولیه باکیفیت و دستگاه های بافندگی پیشرفته استفاده می کنند. بنابراین، فرش های تولید شده توسط این کارخانه ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند.
  • استعلام قیمت: پس از انتخاب کارخانه، باید قیمت گلیم فرش را استعلام کرد. قیمت گلیم فرش ها بسته به عواملی مانند کارخانه تولید کننده، طرح و رنگ، شانه و تراکم متفاوت است.
  • پرداخت وجه: پس از استعلام قیمت، باید وجه گلیم فرش را پرداخت کرد. پرداخت وجه می تواند به صورت نقدی، کارت به کارت یا چک انجام شود.
  • ارسال گلیم فرش: پس از پرداخت وجه، گلیم فرش به آدرس مورد نظر ارسال می شود.

راه های خرید مستقیم گلیم فرش کاشان از کارخانه

برای خرید مستقیم گلیم فرش کاشان از کارخانه، می توان از روش های زیر استفاده کرد:

  • مراجعه به کارخانه: یکی از روش های خرید مستقیم گلیم فرش کاشان از کارخانه، مراجعه به کارخانه است. با مراجعه به کارخانه، می توان گلیم فرش مورد نظر را از نزدیک مشاهده کرد و از کیفیت آن اطمینان حاصل کرد.
  • خرید از فروشگاه های معتبر: فروشگاه های معتبری در کاشان وجود دارند که گلیم فرش های مستقیم از کارخانه را به فروش می رسانند. با مراجعه به این فروشگاه ها، می توان گلیم فرش مورد نظر را خریداری کرد.
  • خرید اینترنتی: برخی از کارخانه های تولید کننده گلیم فرش، امکان خرید اینترنتی گلیم فرش را نیز فراهم کرده اند. با خرید اینترنتی گلیم فرش، می توان از منزل یا محل کار، گلیم فرش مورد نظر را خریداری کرد.

کدام کارخانه برای خرید گلیم فرش و گبه کاشان بهتر است؟

کاشان یکی از بزرگترین مراکز تولید فرش ماشینی در ایران است. این شهر دارای کارخانه های متعددی است که گلیم فرش تولید می کنند. برخی از بهترین کارخانه های گلیم فرش کاشان عبارتند از:

  • کارخانه فرش گوزل کاشان: این کارخانه یکی از بزرگترین و معتبرترین کارخانه های فرش ماشینی در ایران است. گلیم فرش های کارخانه فرش گوزل کاشان (www.guzalcarpet.com) از کیفیت بالایی برخوردار هستند و در طرح ها و رنگ های متنوعی تولید می شوند مانند طرح های فانتزی و مدرن یا طرح های سنتی و کلاسیک (گبه).
  • کارخانه فرش محتشم: این کارخانه نیز یکی از بزرگترین و معتبرترین کارخانه های فرش ماشینی در ایران است. گلیم فرش های کارخانه محتشم از طراحی منحصر به فرد و کیفیت بالایی برخوردار هستند.
  • کارخانه فرش بزرگمهر: این کارخانه با استفاده از جدیدترین دستگاه های بافندگی، گلیم فرش های با کیفیتی تولید می کند. گلیم فرش های کارخانه بزرگمهر در طرح ها و رنگ های متنوعی تولید می شوند.
  • کارخانه فرش یلدای کویر: این کارخانه با استفاده از مواد اولیه باکیفیت، گلیم فرش های با کیفیتی تولید می کند. گلیم فرش های کارخانه یلدای کویر کاشان در طرح ها و رنگ های متنوعی تولید می شوند.
  • کارخانه فرش ساوین: این کارخانه با استفاده از طراحی های مدرن و خلاقانه، گلیم فرش های با کیفیتی تولید می کند. گلیم فرش های کارخانه ساوین در طرح ها و رنگ های متنوعی تولید می شوند.

این کارخانه ها گلیم فرش های خود را در شانه و تراکم های مختلف تولید می کنند. شانه به تعداد گره های موجود در هر متر عرض گلیم فرش گفته می شود و تراکم به تعداد گره های موجود در هر متر طول گلیم فرش گفته می شود. هرچه شانه و تراکم گلیم فرش بیشتر باشد، گلیم فرش از کیفیت بالاتری برخوردار خواهد بود.

هنگام خرید گلیم فرش، باید به عواملی مانند طرح و نقشه، کیفیت ساخت، شانه و تراکم و قیمت توجه کرد.

مزایای خرید گلیم فرش از کارخانه های معتبر

خرید گلیم فرش از کارخانه های معتبر مزایای زیر را دارد:

  • اطمینان از کیفیت بالای گلیم فرش: کارخانه های معتبر از مواد اولیه باکیفیت و دستگاه های بافندگی پیشرفته استفاده می کنند. بنابراین، گلیم فرش های تولید شده توسط این کارخانه ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند.
  • قیمت ارزان: برای خرید فرش ارزان قیمت یا گلیم فرش ارزان قیمت بهترین راه خرید مستقیم از کارخانه است. چون با این کار واسطه ها و دلال ها در خرید فرش و گلیم فرش حذف می شوند.
  • تنوع در طرح و رنگ: کارخانه های معتبر گلیم فرش ها را در طرح ها و رنگ های متنوعی تولید می کنند. بنابراین، می توان با توجه به سلیقه شخصی، گلیم فرش مناسب را انتخاب کرد.
  • گارانتی و خدمات پس از فروش: کارخانه های معتبر گلیم فرش های خود را با گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه می دهند. بنابراین، در صورت بروز مشکل می توان از خدمات پس از فروش کارخانه بهره مند شد.

جمع بندی

خرید گلیم فرش از کارخانه های معتبر بهترین راه برای اطمینان از کیفیت و تنوع گلیم فرش است. کارخانه های معتبر گلیم فرش ها را در طرح ها و رنگ های متنوعی تولید می کنند و خدمات پس از فروش مناسبی را ارائه می دهند.

می‌توان گفت فرش‌ ایرانی ماشینی قدمتی پنجاه ساله دارد. تولید فرش ماشینی در اوایل دهه‌ی پنجاه به تدریج مورد استقبال مردم قرار گرفت و جزو یکی از فرش‌های محبوب ایرانیان شد. انواع فرش ماشینی در کشور ایران در مدل و سبک‌های بسیار متنوعی تولید می‌شود. از فرش اکریلیک گرفته تا پلی استر و بی سی اف. در این مقاله به معرفی انواع فرش ماشینی جدید، نحوه‌ی تولید آن‌ها، مزایا و معایب هر کدام خواهیم پرداخت. در صورت تمایل می‌توانید دیگر مقالات ما با موضوع بهترین نخ در فرش ماشینی کدام است؟ را نیز مطالعه فرمایید.

انواع فرش ‌های ماشینی

تولید انواع فرش‌ ماشینی جدید به علت تفاوت در الیاف، تراکم، تعداد شانه، طرح و نقشه متفاوت است. همانطور که می‌دانید هرچه تراکم فرش بالاتر باشد فرش‌ با کیفیت تری خواهیم داشت. از این رو فرش‌ ماشینی دارای تراکم متنوعی است که در زیر نام برده شده اند:

  • فرش 500 شانه
  • فرش 700 شانه 
  • فرش 1000 شانه
  • فرش 1050 شانه
  • فرش 1200 شانه 
  • فرش 1250 شانه
  • فرش 1500 شانه
  • فرش 1600 شانه

تولید فرش‌های ماشینی در ایران

بهترین و معروف ترین انواع فرش ماشینی که در کشور ایران تولید می‌شوند، فرش های ماشینی تولید شده با نخ اکریلیک هستند. با ورود اولین دستگاه های تولید فرش‌های ماشینی در ایران در دهه 40 و 50 تولیدات فرش بیشتر با نخ‌های بی سی اف بافته می‌شد، ولی رفته رفته با ورود دستگاه‌هایی با تکنولوژی بروزتر و جدیدتر، این نوع نخ‌ها جای خود را به نخ‌های اکریلیک برای بافت فرش‌های کلاسیک در شانه و تراکم‌های مختلف دادند.

همین نخ‌های اکریلیک و فرش ماشینی نیز در طول این مدت، تغییراتی داشته اند و همان طور که شانه و تراکم فرش ها افزایش پیدا کرده، کیفیت الیاف و مواد اولیه بافت فرش ماشینی نیز بیشتر شده است. نخ های اکریلیک ابتدایی مشکلاتی داشتند ( مشکل پرزدهی , مشکلات تنفسی برای اشخاص و .. ) که رفته رفته با پیشرفت تکنولوژی این مشکلات نیز با عملیات هیت ستینگ بر روی نخ های اکریلیک رفع شد. البته به غیر از تولید فرش کلاسیک بعضی از کارخانه ها و برندهای تولید کننده فرش ماشینی در ایران از نخ اکریلیک برای بافت فرش های فانتزی نیز استفاده می‌کنند .

چند نوع فرش داریم؟

نخ به کار رفته شده در انواع طرح فرش ماشینی به دو نوع الیاف طبیعی و الیاف مصنوعی تقسیم می شود. الیاف طبیعی بیشتر برای تولید فرش‌های گران قیمت و دستباف استفاده می‌شوند‌. اما امروزه تولید کنندگان فرش، با توجه به نیاز خریداران به فرش‌هایی با قیمت مناسب تر، اقدام به تولید فرش‌هایی با ترکیب الیاف طبیعی و مصنوعی، جهت عرضه‌ی فرش‌های مقرون به صرفه تر نموده‌اند.

    الیاف مصنوعی که درصد بیشتری از الیاف فرش‌های ماشینی را تشکیل می دهد شامل دو نوع است:

    • پلی استر(ابریشم مصنوعی)
    • پلی پروپلین
    • اکریلیک
    • ترک
    • ورجین
    • بی سی اف
    • جوت
    • ویسکوز

    فر‌ش ‌های معروف ایرانی ماشینی کدامند؟

    فرش‌های بافته شده توسط الیاف مصنوعی با توجه به‌ روند تولید آن‌ها در نساجی و  کاربرد آن‌ها نیز به سه نوع تقسیم می‌شوند:

    • فرش‌ اکرولیک
    • فرش پلی استر
    • فرش بی سی اف
    انواع فرش ماشینی در ایران

    1 : فرش ماشینی اکریلیک

    یکی از محبوب ترین فرش‌های موجود در کشور ایران فرش های ماشینی تولید شده با نخ اکریلیک هستند که جایگاه ویژه ای در بین خریداران کلاسیک پسند دارند. البته به غیر از تولید فرش کلاسیک بعضی از کارخانه‌ها و برندهای تولید کننده جدیدترین مدل فرش ماشینی ، از نخ اکریلیک برای بافت فرش های فانتزی نیز استفاده می‌کنند . فرش‌های اکلریلیک دارای مزایا و معایبی هستند که در ادامه بیان می‌کنیم :

    مزایای فرش‌های اکریلیک

    • کیفیت بافت بالا
    • مقاوم‌ در برابر حرارت، نورآفتاب، ساییدگی
    • قابل شستشو
    • عدم پرزدهی
    • لطافت و نرمی
    • حجیم بودن
    • طول عمر زیاد
    • جذب حداقلی رطوبت، چربی، گردو غبار

    معایب فرش‌های اکریلیک

    • قیمت بالا
    • اشتعال زا
    • عدم سازگاری با چرخه‌ی طبیعت
    • ایجاد حساسیت در صورت عدم هیت ست
    • سازگاری تنها با شوینده‌های صنعتی

    2 : فرش ماشینی پلی استر

    نوع دیگری از فرش‌،‌ فرش‌های تولید شده با الیاف مصنوعی پلی استر هستند. در ایران فرش پلی استر بیشتر با نام فرش ابریشم گونه معرفی و شناخته می‌شود. نخ‌های پلی استر بیشتر در بافت فرش فانتزی و مدرن کاربرد دارند. یکی از دلایل استفاده از نخ پلی استر برای بافت فرش های فانتزی قیمت آن است . عمده استفاده از فرش های فانتزی در خانواده های ایرانی برای مکان هایی است که رفت و امد کمتری دارد مثل اتاق خواب ها.

    اکثر خانواده‌ها سعی می‌کنند برای فرش اتاق خواب کمتر هزینه کنند و بیشتر بودجه خود را برای خرید فرش پذیرایی صرف کنند. از طرفی فرشی خریداری کنند تا زیبایی خاص و منحصر به فرد خود را هم داشته باشد‌. به همین خاطر است که شرکت ها و برندهای تولید کننده فرش ماشینی برای بافت فرش های فانتزی بیشتر از نخ های پلی استر استفاده می‌کنند تا اکریلیک. در صورت تمایل می‌توانید دیگر مقاله ما با موضوع عمر مفید فرش پلی استر را مطالعه فرمایید.

    مزایا فرش پلی استر

    • وزن سبک
    • نرم و لطیف
    • ضد حساسیت
    • جذب پایین رطوبت
    • عدم پرزدهی
    • ظاهر براق و درخشان

    معایب فرش پلی استر

    • عدم مقاومت در برابر حرارت
    • طول عمر کمتر نسبت به اکریلیک
    • ضخامت فرش های پلی استر معمولا کمتر از اکریلیک است
    یکی دیگر از دلایل استفاده از نخ پلی استر برای بافت فرش های فانتزی قیمت آن است . عمده استفاده از فرش های فانتزی در خانواده های ایرانی برای مکان هایی است که رفت و امد کمتری دارد مثل اتاق خواب ها به این دلیل سعی میکنند هزینه کمتری نسبت به اتاق نشیمن و پذیرایی برای فرش بکنند و از طرفی فرشی خریداری کنند تا زیبایی خاص و منحصر به فرد خود را هم داشته باشد از این رو است که شرکت ها و برندهای تولید کننده فرش ماشینی برای بافت فرش های فانتزی ار بیشتر از نخ های پلی استر استفاده میکنند تا اکریلیک.
    انواع فرش ماشینی در ایران

    3 : فرش ماشینی بی سی اف

    بعد از نخ پلی استر، بیشترین کاربرد را در بافت فرش‌ فانتزی الیاف و نخ بی سی اف دارد، در حال حاظر ارزان‌ترین فرش ماشینی در کشور ایران، بعد از گلیم فرش‌ها، فرش‌های بافته شده با نخ بی سی اف هستند. به دلیل اینکه اولاَ مواد اولیه و نخ بی سی اف به نسبت سایر نخ‌ها ارزان‌تر هستند و دوماَ معمولا فرش‌های بی سی اف در شانه و تراکم‌های پایین تولید می‌شوند ( بالاترین شانه فرش بی سی اف 500 شانه است.)

    از نخ بی سی اف بیشتر برای بافت فرش‌های فریز، گبه و فرش اتاق کودک استفاده می‌شود و به نسبت سایر نخ‌های فرش ماشینی طول عمر کمتری دارند ( طول عمر مفید فرش های بی سی اف بین 2 تا 4 سال هست.) به دلیل ضخامت و پفکی بودن این نوع نخ‌ها یکی دیگر از مصارف بی اس اف برای بافت فرش‌های 3 بعدی است.

    مزایا فرش پلی استر

    • قیمت ارزان
    • عدم پرزدهی

    معایب فرش پلی استر

    • طول عمر کمتر نسبت به سایر نخ ها
    • شستشوی سخت
    • شانه و تراکم پایین

    بررسی ویژگی‌ها و مزایای انواع فرش‌های ماشینی

    انتخاب درست رنگ و طرح فرش ماشینی تأثیر زیادی در روح و روان انسان دارد. چون اگر فرش ماشینی با دکوراسیون خانه هماهنگی داشته باشد، سبب ایجاد آرامش در محیط خانه می‌شود. بالا رفتن شانه و تراکم فرش ماشینی، تأثیر زیادی در زیبایی و جذابیت آن دارد. به همین دلیل باید در زمان انتخاب فرش ماشینی به موارد زیادی توجه داشت. ما در این مطلب و برای آگاهی بهتر شما از فرش ماشینی قصد داریم به ویژگی‌های فرش ماشینی اشاره کنیم. پس با ما همراه باشید تا با مزایای انواع فرش ماشینی آشنا شوید.

    مزایای فرش ماشینی چیست؟

    از وقتی فرش ماشینی تولید و به بازار عرضه شده تا کنون تنوع بسیار بالایی داشته است. فرش ماشینی دسته‌بندی مختلفی دارد که شامل فرش 1500 شانه، فرش 1200 شانه، فرش 1000 شانه، فرش 700 شانه و 500 شانه است. تنوع در طرح و رنگ و قیمت مناسب آن سبب شد تا کم کم جای فرش دستبافت را بگیرد. انواع فرش طرح افشان، خشتی، قاب قرآنی، نایین و اصفهان و ... همچنان در کارخانجات فرش ماشینی بافته می‌شود. کارخانه فرش کاشان سجاده فرش و فرش نماز هم تولید دارد.

    فرش ماشینی در طرح و نقش شبیه به فرش دستبافت است، در بافت فرش‌های ماشینی از طرح‌های سنتی و اصیل فرش دستبافت با تکنولوژی مدرن دستگاه‌های پیشرفته ریسندگی استفاده می‌شود. یکی دیگر از مزایای فرش ماشینی جنس نخ و الیاف آن است، در تولید اکثر فرش کلاسیک از نخ اکریلیک استفاده می‌شود. فرش‌های اکریلیک هیت ست شده از جمله انواع فرش‌های ماشینی پرفروش هستند که کیفیت بالایی دارند. این موضوع سبب بالا رفتن کیفیت و طول عمر این فرش می‌شود.

    یکی دیگر از ویژگی‌های مهم فرش ماشینی انعطاف‌پذیری و سرعت بافت آن است. همین ویژگی سبب شده تا کاربرد گسترده‌ای پیدا کند و بدون محدودیت در مکان‌های مختلف قابل استفاده باشد. از دیگر مزیت‌های فرش ماشینی، قیمت مناسب فرش ماشینی هست قیمت فرش ماشینی 9 متری نسبت به فرش دستباف حداقل 600% پایین تر است

    فرش ماشینی و انواع الیاف آن

    همانطور که گفتیم، قبل از خرید فرش ماشینی باید در مورد انواع فرش ماشینی و خصوصیات آن آگاهی کافی کسب کنید. فرش‌ها از نظر جنس در چهار گروه تولید می‌شوند؛ فرش ماشینی پشمی، فرش ماشینی اکریلیک، فرش ماشینی پلی استر و فرش ماشینی پلی پروپیلن. در ادامه به بررسی مشخصات انواع فرش ماشینی کاشان از نظر جنس خواهیم پرداخت.

    ویژگی‌های فرش ماشینی پشمی

    در بافت فرش‌های ماشینی پشمی، از پشم طبیعی و ضد بید استفاده می‌شود. در نخ تار نیز تماماً از جنس پنبه استفاده شده. در تولید این نوع فرش 100 ٪ از کنف یا جوت به کار گرفته می‌شود. پشم طبیعی بادوام است و گرد و خاک نمی‌گیرد. همچنین الیاف نرمی داشته و گرما را جذب می‌کند. فرش‌های پشمی به راحتی لک نمی‌شوند و در صورت لک شدن نیز بدون مشکل تمیز می‌شوند. به دلیل بادوام بودن این نوع فرش، برای اتاق‌های پررفت و آمد مانند اتاق نشیمن گزینه مناسبی است.

    مزایای فرش پشمی

    • دارای الیاف نرم
    • با عمر و دوام طولانی
    • عدم تغییر حالت در مقابل فشار و رفت و آمد
    • عایق مناسبی در کف منزل در برابر سرما و گرما

    معایب فرش پشمی

    • به دلیل استفاده از الیاف طبیعی دارای قیمت بالایی است
    • ممکن است در بعضی افراد ایجاد حساسیت کنند
    • به دلیل جذب رطوبت، برای اماکن مرطوب مناسب نیست

    ویژگی‌های فرش ماشینی آکریلیک

    یکی از انواع فرش ماشینی کاشان، فرش اکریلیک است که ویژگی‌های منحصر به فردی دارد. این دسته فرش‌ها دارای نخ خاب یا پرزی از جنس آکریلیک هستند. الیاف مصنوعی آکرولیک شباهت زیادی به الیاف طبیعی پشم دارند. این الیاف رنگ‌پذیری بهتری در قیاس با پشم داشته و در نتیجه ظاهر زیباتری دارا هستند. از جمله ویژگی‌های بارز فرش‌های اکرولیک، مقاومت بالا در برابر شستشوی زیاد و عدم تغییر رنگ با قرارگیری در معرض آفتاب و نور قابل ذکر است. فرش ماشینی آکریلیک، بافت نرم و محکمی دارد و به راحتی لکه به خود نمی‌گیرد. فرش‌های از جنس آکریلیک  در برابر رطوبت، کپک و رنگ پریدگی مقاوم هستند.

    مزایا فرش ماشینی آکریلیک

    • نرمی و لطافت بالا
    • بدون پرزدهی
    • ظاهر زیباتر
    • رنگ پذیری بهتر
    • ماندگاری و دوام طولانی
    • مقاومت در برابر رطوبت
    • ضد حساسیت و آلرژی

     معایب فرش ماشینی آکریلیک

    • نخ اکریلیک از جنس الیاف منصوعی است
    • عایق‌پذیری کم در برابر گرما و صدا
    • طولانی بودن فرایند بازگشت به طبیعت

    ویژگی‌های فرش ماشینی پلی استر

    به دلیل گرانی و قیمت بالای نخ ابریشم، الیاف پلی استر (ابریشم مصنوعی) برای بافت فرش‌هایی با ظاهر درخشان و زیبا مناسب است. الیاف پلی استر سبب می‌شود که فرش ماشینی تولید شده با این الیاف، تا حدودی شبیه به فرش دستباف به نظر آید. و یکی از محبوب‌ترین نخ‌ها برای بافت فرش هستند. این نوع فرش پرزدهی ندارند اما عمر کمی در مقایسه با فرش‌های آکریلیک دارند و به علت ظرافت بالایی که دارند، الیاف آن آسیب‌پذیری بیشتری دارد. از دیگر دلایل محبوبیت فرش پلی‌استر، ضدلک بودن آنهاست. البته این فرش نباید در معرض گرد و خاک باشد، چون گرد و غبار به راحتی به درون آن نفوذ می‌کند و ظاهر بدی پیدا خواهد کرد. فرش پلی استر کاشان قابلیت رنگ‌پذیری بالایی داشته و بسیار جذاب و درخشنده هستند. به همین دلیل برای مکان‌هایی که نیاز است زیبایی و جلای فرش بیشتر به چشم آید، مانند سالن پذیرایی، این فرش توصیه می‌شود.

    مزایا فرش ماشینی پلی استر

    • درخشندگی و زیبایی بالا
    • قیمت ارزان‌تر در مقایسه با فرش آکریلیک و پشم
    • عدم پرزدهی به علت پیوستگی یا BCF بودن
    • مقاومت بالا در مقابل مواد شیمیایی
    • مقاوم در برابر سایش
    • عدم ایجاد حساسیت
    • نرمی و لطافت

    معایب فرش ماشینی پلی استر

    • عمر و دوام کمتر در مقایسه با فرش آکریلیک و پشم
    • عدم قابلیت برگشت‌پذیری بر اثر کوبیدگی و رفت و آمد
    • ایجاد تغییرات به مرور زمان، در اثر استفاده از مواد شوینده
    • تغییر رنگ در اثر شست و شو

    ویژگی‌های فرش ماشینی پلی پروپلین

    الیاف پلی پروپلین یا اولفین، از جمله الیاف ارزان قیمت مصنوعی هستند. اگر به دنبال فرش ارزان قیمت هستید، فرش‌های پلی پروپلین گزینه خوبی برای خرید فرش ماشینی است. رنگ‌پذیری بسیار خوب این الیاف سبب شده تا هزینه رنگ‌آمیزی این نوع فرش‌ها به نسبت دیگر جنس فرش، کمتر شود. فرش پلی پروپلین دوام خوبی دارد و به خود لکه نمی‌گیرد و نیز به راحتی شسته می‌شود. این نوع فرش در برابر رطوبت و کپک، بسیار مقاوم بوده، بنابراین برای خانه‌های واقع در مناطق مرطوب مناسب است. درضمن به دلیل نرمی و لطافت برای اتاق خواب نیز قابل استفاده است.

    مزایا فرش ماشینی پلی پروپلین

    • عدم جذب رطوبت
    • عدم تغییر رنگ در برابر تابش مستقیم خورشید
    • خشک شدن آسان و سریع
    • قیمت ارزان

    معایب فرش ماشینی پلی پروپلین

    • عمر کمتر در مقابل آکریلیک و پشم
    • انعطاف پذیری کم
    • جذب زیاد آلودگی و لک‌های روغنی

    ویژگی‌های فرش ماشینی نایلونی

    حدوداً دو سوم الیاف فرش ماشینی از جنس نایلون است. این الیاف در برابر گرد و خاک و کپک، مقاوم نیستند. همچنین تحمل سنگینی وسایل خانه، مانند مبلمان را نیز دارد و روی فرش رد نمی‌اندازد. فرش‌های نایلونی در رنگ‌های مختلف و زیبا تولید می‌شوند. این نوع فرش، دوام بسیار بالایی دارند.

    مزایا فرش ماشینی نایلونی

    • دارای مقاومت و دوام بالا
    • مقاومت در برابر فشار و رفت و آمد
    • قیمت ارزان

    معایب فرش ماشینی نایلونی

    • رنگ پریدگی فرش بعد از مدتی
    • پخش کردن آسان گرد و غبار به اطراف

    خرید آنلاین فرش‌های ماشینی

    با توجه به پیشرفت اینترنت در کشور، امروزه فروشگاه‌های اینترنتی زیادی در زمینه‌های مختلف، از جمله فرش‌های ماشینی دایر است. شما می‌توانید از طریق سایت www.guzalcarpet.com به راحتی اقدام به خرید اینترنتی فرش ماشینی کاشان نمایید. انواع فرش‌های باکیفیت با قیمت ارزان در فروشگاه آنلاین کارخانه فرش گوزل عرضه شده است. شما با مشاهده و بررسی آن‌ها می‌توانید بهترین فرش ماشینی متناسب با نیازتان را پیدا و خریداری کنید.

    کلام آخر

    امیدواریم با مطالعه این مطلب توانسته باشید، اطلاعات لازم برای خرید فرش ماشینی و انواع آن را بدست آورده باشید. هر یک از الیاف مورد استفاده در فرش ماشینی دارای مزایا و معایبی هستند که بهتر است قبل از خرید فرش ماشینی تمام این موارد را بررسی کنید. در حال حاضر الیاف 100% اکریلیک جزو بهترین و پر فروش‌ترین انتخاب‌ها در بین فرش‌های ماشینی است. چون الیاف اکریلیک با گذشتن از مراحلی هیت ست می‌شوند و دارای ویژگی‌های منحصر به فردی خواهند شد. به همین دلیل امروزه بیشتر کارخانجات فرش ماشینی، فرش‌های خود را از جنس اکریلیک تولید می‌کنند.

    منبع : www.guzalcarpet.com

    قالی کاشان

    قالی کاشان بازدید : 39 سه شنبه 04 مهر 1402 : 12:45 نظرات (0)

    قالی کاشان یکی از معروف ترین و محبوب ترین انواع قالی دستباف در جهان است. این قالی ها به دلیل کیفیت بالای مواد اولیه، ظرافت و زیبایی طرح و رنگ، و اصالت ایرانی خود، شهرت جهانی دارند.

    تاریخچه قالی کاشان

    سابقه بافت قالی در کاشان به قرن ها پیش باز می گردد. در دوران صفویه، کاشان یکی از مراکز مهم تولید قالی در ایران بود. در این دوران، قالی های کاشان با استفاده از مواد اولیه مرغوب و طرح های اصیل ایرانی بافته می شد و به کشورهای مختلف صادر می شد.

    مواد اولیه قالی کاشان

    قالی های کاشان معمولاً از پشم، ابریشم یا ترکیبی از این دو ماده ساخته می شوند. پشم لطافت و دوام بالایی دارد و ابریشم زیبایی و درخشندگی خاصی به قالی می بخشد.

    طرح و رنگ قالی کاشان

    قالی های کاشان در طرح ها و رنگ های متنوعی بافته می شوند. برخی از طرح های معروف قالی کاشان عبارتند از:

    • طرح های کلاسیک: این طرح ها از طرح های سنتی ایرانی الگوبرداری شده اند و شامل طرح های گلدانی، درختی، شکارگاهی و ... می شوند.
    • طرح های مدرن: این طرح ها از طرح های جدید و امروزی الگوبرداری شده اند و شامل طرح های هندسی، طرح های انتزاعی و ... می شوند.

    انواع قالی کاشان

    قالی های کاشان در انواع مختلفی بافته می شوند. برخی از انواع قالی کاشان عبارتند از:

    • قالی ظریف: این قالی ها از الیاف ظریف پشم یا ابریشم بافته می شوند و دارای طرح های بسیار ریز و ظریفی هستند.
    • قالی ریزماهی: این قالی ها دارای طرحی شبیه به ماهی هستند و از الیاف پشم یا ابریشم بافته می شوند.
    • قالی گلیم: این قالی ها دارای طرحی ساده و بدون پرز هستند و از الیاف پشم یا ابریشم بافته می شوند.

    قیمت قالی کاشان

    قیمت قالی کاشان به عوامل مختلفی مانند کیفیت مواد اولیه، ظرافت و زیبایی طرح و رنگ، و ابعاد قالی بستگی دارد. قالی های ظریف و با طرح های پیچیده معمولاً قیمت بالاتری نسبت به قالی های ساده و با طرح های ساده دارند.

    مراقبت از قالی کاشان

    برای حفظ کیفیت قالی کاشان، باید از آن به خوبی مراقبت کنید. برخی از نکات مهم برای مراقبت از قالی کاشان عبارتند از:

    • قالی را مرتباً جارو برقی بکشید.
    • قالی را در صورت کثیف شدن بشویید.
    • قالی را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید.
    • قالی را از اشیای سنگین دور نگه دارید.

    نتیجه گیری

    قالی کاشان یکی از ارزشمندترین و زیباترین صنایع دستی ایران است. این قالی ها با کیفیت بالای مواد اولیه، ظرافت و زیبایی طرح و رنگ، و اصالت ایرانی خود، همواره مورد توجه و استقبال مردم سراسر جهان قرار داشته اند.

    برخی از ویژگی های بارز قالی کاشان عبارتند از:

    • استفاده از مواد اولیه مرغوب: قالی های کاشان معمولاً از پشم، ابریشم یا ترکیبی از این دو ماده ساخته می شوند. پشم لطافت و دوام بالایی دارد و ابریشم زیبایی و درخشندگی خاصی به قالی می بخشد.
    • ظرافت و زیبایی طرح و رنگ: قالی های کاشان در طرح ها و رنگ های متنوعی بافته می شوند. طرح های قالی کاشان معمولاً از طرح های سنتی ایرانی الگوبرداری شده اند و دارای ظرافت و زیبایی خاصی هستند.
    • اصالت ایرانی: قالی های کاشان یکی از نمادهای فرهنگ و هنر ایرانی هستند و اصالت ایرانی خود را حفظ کرده اند.

    قالی کاشان یکی از محبوب ترین سوغاتی های ایران است و طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد.

    ویژگی های مهم در فرش ماشینی

    قالی کاشان بازدید : 49 سه شنبه 02 آذر 1400 : 15:23 نظرات (0)

    فرش کاشان، قالی کاشان، فرش جدید کاشان

    هنگامی که قصد خرید فرش ماشینی دارید و به بازار مراجعه می کنید با تنوع بسیار زیادی از فرش های ماشینی مواجه می شوید. چنانچه اطلاعات درست و کافی در مورد انواع فرش ماشینی داشته باشید، می توانید خواهید توانست فرش خوب و مناسبی را خریداری نمایید. چرا که فرش از جمله کالاهایی ست که قیمت بالایی دارد لذا انتخاب نادرست آن هزینه بر و غیر قابل جبران خواهد بود.

    در این مقاله انواع فرش ماشینی را از نظر شانه و تراکم و جنس نخ و ابعاد آن بررسی خواهیم کرد.

    انواع فرش ماشینی از نظر شانه و تراکم

    منظوراز شانه فرش تعداد گره در یک متر از عرض فرش است. و تراکم فرش هم تعداد گره در طول فرش است. از انجا که در بافت فرش در هر ردیف سه نخ پود استفاده می شود لذا تراکم پودی سه برابر شانه فرش است. شانه فرش نشان دهنده ظرافت فرش است و تراکم فرش نیز انسجام و فشردگی فرش را نشان می دهد. دستگاه های بافنده فرش ماشینی فرش های مختلفی را از نظر شانه و تراکم می بافند.

    فرش های 350 و 440 شانه با دستگاه های قدیمی بافت می شوند و دوپودی هستند. که تراکمشان 700 و 900 است. گلیم فرش ها 320 شانه با تراکم 700 بافته می شوند. اما مرغوبترین فرش ها 500 شانه با تراکم 1500 و فرش 700 شانه با تراکم 2550 و 1000 شانه با تراکم 3000 و 1200 شانه با تراکم 3600 و 1500 شانه با تراکم 4500  هستند.

    بدیهی ست که هر چه شانه و تراکم فرش بیشتر شود. کیفیت و دوام فرش نیز بیشتر می شود. با افرایش شانه و تراکم فرش ظریف تر و زیباتر شده و ضخامت آن نیز کم می شود. فرش های 700 شانه نسبت به فرش های 1000 و 1200 و 1500 نرم ترند و ضخامت بیشتری دارند. هرچه شانه و تراکم فرش بیشتر می شود قیمت فرش نیز بیشتر می شود.

    انواع فرش ماشینی از نظر جنس نخ

    فرش های ماشینی از نظر جنس نخ خواب باهم متفاوتند. جنس نخ خواب فرش های ماشینی پلی استر، اکریلیک، پلی اوژن ، ورجین و ویسکوز است. مرغوب ترین نخ خواب در فرش های ماشیثنی نخ اکریلیک هیت ست شده می باشد. فرش هایی که با نخ اکریلیک بافته می شوند بسیار با کیفیت تر هستد و دوام بالایی نیز دارند. طبیعتا فرش هایی که با نخ اکریلیک بافته می شوند. گرانتر می باشند.

    فرش های بافته شده با الیاف پلی استر نیز به دلیل قیمت خیلی ارزان تر و مناسب تری که دارند در حال حاضر بسیار پرفروش هستند. بیشتر فرش های ارزان قیمت ماشینی را با استفاده از نخ های بی سی اف یا ورجین (ورژن) تولید می کنند.

    نخ های پلی استر مثل نخ ورجین نسبت به نخ اکریلیک خیلی ارزان تر هستند. همین هم باعث می شود قیمت نهایی فرش کاهش زیادی پیدا کند. این الیاف نسبت به نخ های اکریلیک نرمی و لطافت کمتری دارند. 

    در سوی دیگر باید گفت نخ های پلی استر در کنار قیمت ارزان تر دارای مزیت های دیگری هم هستند. مثل جذب رطوبت بسیار پایین یا نداشتن پرزدهی که برای خیلی از خریداران بسیار مهم است.

    انواع فرش ماشینی از نظر ابعاد

     فرش های ماشینی دارای ابعاد تعریف شده و استاندارد هستند. ابعاد استاندارد و رایج فرش های ماشینی 6 متری و 9 و 12 متری هستند. ابعاد کوچکتر شامل :  1/5*2/25 و 1*1/5 و 1*2 و 1*3 و 50*70 و 50*80 و 100*70  است. فرش های ماشینی به صورت گرد با قطر 2 و 1 متری جزو ابعاد استاندارد فرش ماشینی هستند. البته فرش های ماشینی با ابعاد دلخواه نیز بافت می شوند. که در این صورت هزینه طراحی و اتصال به قیمت فرش افزوده می شود.

    خرید مستقیم فرش از کارخانه کاشان

    فروشگاه اینترنتی قالی کاشان که یک فروشگاه معتبر در زمینه فرش می باشد، با تنوع بسیار انواع فرش ها به شما این اجازه را می دهد که فرش مناسب منزل خود را با ابعاد دلخواه و همچنین کیفیت و قیمت مناسب خریداری کنید. یکی از ویژگی های این فروشگاه ارسال رایگان محصولات به سراسر ایران می باشد.

    تفاوت دو فرش 700 و 1000 شانه

    قالی کاشان بازدید : 46 پنجشنبه 27 آبان 1400 : 11:26 نظرات (0)

    فرش 700 شانه، فرش زمینه سرمه ای، فرش جدید کاشان

    امروزه مشتریان عزیزی که برای خرید فرش به نمایشگاه ها مراجعه میکنند با تعداد بی شماری از فرش ها با شانه ، تراکم ، طرح و رنگ بندی های زیادی مواجه می شوند. شاید بسیاری از شما عزیزان از تفاوت فرش ها اطلاعی نداشته باشید؛ اما جای هیچ نگرانی نیست با مطالعه این مقاله اطللاعاتی را بدست می آورید ک در حین خرید هیچ فرد سودجویی فرش بی کیفیتی را به جای فرشی مرغوب به شما نندازد.

    فرش های ماشینی  در کارخانه ها با شانه های 700 و 1000 و 1200و 1500 تولید می شوند. در این مقاله میخواهیم شما را با فرش 700 شانه و فرش 1000 شانه و تفاوت های آن ها آشنا کنیم تا حین خرید بتوانید فرشی باکیفیت و مناسب را تهیه کنید .

    ویژگی فرش 700 شانه

    یکی از پر طرفدار ترین فرش هایی که امروزه ایرانیان از آن برای خرید استقبال میکنند فرش 700 شانه است. فرش های 700 شانه دارای تراکم پایینی نسبت به فرش 1000 شانه هستند و خاب آن ها زیاد است. هنگامی که فرش دارای خاب بالا باشد پاخورش نرم و لطیف میشود و برای افرادی که لطافت مهم است فرش های 700 شانه گزینه انتخابی مناسبی هستند.

    شاید شنیده باشید که فرش ها باتوجه به رنگ هایی که در آن استفاده میشوند متفاوت هستند. فرش های 700 شانه 10 رنگ و 700شانه 12 رنگ همگی دارای تراکم بالای 2550 می باشند. وقتی از تعداد 10 رنگ در فرش صحبت میکنیم یعنی تنوع رنگ در فرش با دیگر فرش ها متفاوت است و میتواند در زیبایی آن تاثیر داشته باشد.

    امروزه هرچه تبلیغات در گوشه کنار شهر و نمایشگاه ها میبینم بیشتر از فرش 1000 شانه و فرش 1200 شانه نوشته اند. این فرش ها در مقایسه با فرش های 700 شانه دارای تراکم بالاتر و خاب خیلی کمتری هستند. فروش بالای آن نشان دهنده ی پرطرفدار بودن این فرش ها است.

    با این حال فرش های 700 شانه فروش واستقبال مردمی خود را از دست نداده ، زیرا هرچند با تراکم پایین اما دارای طرح ، رنگ ، نقش و نگار های زیادی هستند و ویژگی های مورد اهمیت آن ها قابل چشم پوشی نیست.

    لازم به ذکر است فرش های 700 شانه باتوجه به زیبایی و جنس خوبی که دارند قیمت مناسبی هم دارند. افرادی که توان مالی بالایی ندارند میتوانند فرش های مناسب 700شانه را تهیه کنند.

     ویژگی فرش 1000 شانه

    از زیبا ترین فرشی که میتوانیم به شما مشتریان ارجمند معرفی کنیم فرش های 1000 شانه هستند. فرش های 1000 شانه دارای طرح های زیادی هستند که با رنگ های متنوعی نیز بافته می شوند. این فرش ها باتوجه به تراکم بالایی که دارند دارای ظرافت بیشتری نیز نسبت به فرش های 700 شانه هستند و خاب کمتری را هم دارند. در مقالات قبلی نیز اشاره شد که هرچقدر تراکم فرش بالاتر باشد خاب فرش کمتر میشود.

    اگر بخواهیم متوسط قیمتی از فرش ها داشته باشیم فرش های 1200 شانه حد وسط قیمت فرش های 700و1500 هستند.

    فرش های 100 شانه در8 رنگ متفاوت بافته میشوند که برای بافت این فرش تنها ازاین 8 رنگ استفاده میکنند.

    تراکم فرش های 1000 شانه نسبت به فرش های 1200 و 1500 بیشتراست و برای همین بسیاری از مشتریان اگر بخواهند فرشی که تهیه میکنند تراکم خیلی کم و یا خیلی زیادی نداشته باشد می توانند فرش های 1000 شانه را تهیه کنند.

    -شما مشتریان عزیزمیتوانید فرش های مختلفی را با تنوع بسیار بالا در هر سایز و شانه و تراکم از سایت قالی کاشان به راحتی و با تضمین کیفیت خریداری کنید.

    قالی کاشان با درنظر داشتن اطمینان خاطر و جلب اعتماد شما عزیزان تضمین قیمت و کیفیت را برای شما فراهم کرده است.

    فرش کاشان جدید، فرش 1000 شانه، فرش زمینه فیلی

    فرش کاشان

    قالی کاشان امروزه یکی از بهترین فرش های ماشینی در سطح خاورمیانه می باشد. در حال حاضر فروشگاه اینترنتی قالی کاشان یکی از مجموعه های معتبر در زمینه عرضه فرش ماشینی می باشد. در این مجموعه قیمت فرش ارزان و منصفانه می باشد. همچنین ارسال فرش به تمام نقاط ایران به صورت رایگان می باشد.

    فرش کهنه نما

    قالی کاشان بازدید : 44 یکشنبه 23 آبان 1400 : 15:42 نظرات (0)

    فرش وینتیج، فرش مدرن، فرش فانتزی، فرش کهنه نما

    امروزه فرش در شکل و طرح های بسیار متنوعی تولید می شود که با احتمال زیاد با یک نگاه به وجد می آیید. طبعا با پیشرفت هایی که تکنولوژی در حیطه های متفاوتی داشته فرش هم دستخوش این رشد و پیشرفت ها شده است. در این مقاله می خواهیم راجع به فرش های کهنه نما یا با اسم امروزه وینتیج صحبت کنیم و شما را با این فرش های پر طرفدار آشنا کنیم.

    وینتیج چیست؟

    وینتیج کلمه ای است لاتین که بیشتر برای اشیاء قدیمی و یا عتیقه استفاده می شود.

    امروزه طرح فرش ها در مدل وانواع مختلفی تولید می شوند که بسیار با اهمیت و پر طرفدار هستند. فرش کهنه نما برعکس اسمی که دارد جزو دسته فرش های مدرن و جدید قرار می گیرد. این فرش در طرح های قدیمی و بافت هایی تولید می شوند که در نگاه اول می توانیم از نوع کهنگی آن صحبت کنیم. وینتیج در سایز و طرح و رنگ های متنوعی بافته می شود اما در مورد رنگ هایی که در این فرش استفاده می شود باید بگوییم بیشترین رنگ هایی که کاربرد زیادی دارند رنگ های خنثی و سردی هستند که شامل: انواع طوسی، سفید، نقره ای و کرم هستند. این رنگ ها باعث می شوند فرش از نظر مشتری نوع قدیمی خود را نشان بدهد. راجع به سایز این فرش ها لازم به ذکر است فرش 700 شانه، فرش 1000 شانه، فرش 1200 شانه و فرش 1500 شانه در طرح و شکل وینتیج بافته  می شوند و محدودیتی در شانه و تراکم ندارند تنها طرح آن هاست که خاص و متفاوت است.

    شاید به فکرتان برسد؛ امروزه با طرح های جدید وشادی که به بازار آمده کسی به سمت فرش های کهنه نما نمی رود اما باید بدانید بسیاری از مشتریان عزیزی هستند که به وسایل قدیمی و عتیقه علاقه زیادی دارند که این علاقه 

    باعث می شود مشتریان قدیمی پسند به سمت فرش های وینتیج بیایند. فرش های 9متری به ویژه در طرح های برجسته طرفداران زیادی دارد و می توان گفت جزو پر فروش ترین های وینتیج هستند.

     در ابتدای مقاله گفته شد فرش های وینتیج جزو دسته های فرش مدرن قرار می گیرند. فرش های کهنه نما علاوه براینکه طرح کهنه ای دارند اما از فرش های مدرن محسوب می شوند. فرش هایی که علاوه بر طرح  قدیمی خود جزئی از فرش های جدید و مدرنیته حساب می شوند.

    فرش های دستبافت زیادی نیز در شکل و طرح های کهنه بافته می شوند اما باید بدانیم باتوجه به قیمت بالای فرش های دستبافت  بسیاری از مشتریان توانایی خرید آن را ندارند در اینجا ما برای شما عزیزانی که نمی خواهید هزینه زیادی را بابت فرش بدهید فرش های وینتیج را پیشنهاد می کنیم. وینتیج علاوه بر مدرن بودن و طرح های زیبایی که دارد  قیمت آن نیز نسبت به فرش های دستبافت مناسب تر است.

    مشتریان عزیز سخت پسندی هستند که با دشواری زیادی کالاهای مورد نیازشان را انتخاب می کنند. فرش های وینتیج دو وجهی هستند از یک سمت طرح کهنه نمایی دارند و از طرف دیگر مدرن هستند این فرش ها بسیار خاص و مناسب افراد سخت پسند هستند که فرش با دو وجه زیبایی که دارد جلوه باشکوهی را در منزل ایجاد می کند.

    فرش مدرن، فرش فانتزی، فرش کهنه نما، فرش وینتیج

    نکته پایانی

    به دلیل منعطف بودن فرش های وینتیج می توانید این فرش ها را در مکان های مختلفی استفاده کنید. فرش های کهنه نما در دکوراسیون های متنوع کاربرد دارد زیرا این فرش ها با رنگ و طرح خاصی که دارند در دکوراسیون های متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند و زیبایی خود را در هر مکانی به چشم می آورند.

    شما می توانید این فرش های مدرن و کهنه نمای جذاب را در قالی کاشان با تنوع رنگ و طرح زیادی تهیه کنید و نگان هیچ مانعی نباشد. قالی کاشان علاوه بر تضمین کیفیت برای مشتریان ضمانت نامه چندین ساله ای را برای اعتماد شما فراهم کرده است.

    فرش شنل چیست؟

    قالی کاشان بازدید : 48 سه شنبه 18 آبان 1400 : 14:43 نظرات (0)

    فرش کاشان،قالی کاشان،فرش شنل،فرش جدید کاشان

    همه ما می دانیم که امروزه صنعت های بسیاری در حال پیشرفت و تکنولوژی مدرن می باشند. یکی از کارخانجاتی که با به روز ترین دستگاه ها مشغول کار می باشد شرکت ها بافت فرش ماشینی است. که روزانه تعداد زیادی از طرح و رنگ های متنوع بافته شده و به بازار عرضه می گردد. یکی از این محصولات فرش های شنل می باشد. که در دسته فرش های مدرن قرار دارد. با من در ادامه این مقاله همراه باشید تا شما را با یکی از پرفروش ترین محصولات فرش ماشینی آشنا کنیم.

    فرش شنل

    فرش های شنل یکی از پرفروش ترین محصولاتی می باشد که در دسته فرش فانتزی و مدرن قرار دارد. این محصولات به دلیل طرح های متنوع برای قسمت های متنوعی از خانه مورد استفاده قرار می گیرد . و همچنین تکمیل کننده فضای زیبای خخانه می باشد.

    فرش های شنل دارای ویژگی های بسیاری بوده که یکی از آن ها گل برجسته بودن فرش می باشد. این گل برجستگی به فرش کمک می کند تا ظاهر زیبا تر و جلوه ی بیش تری را داشته باشد.

    فرش های شنل با الیاف پلی پروپیلن یا پلی استر بافته می شوند. این الیاف مزایای زیادی را داشته و در برابر رفت و آمد مقاوم می باشد. اما اگر از این محصول به شکل صحیح نگه داری نمایید طول عمر بالایی را خواهد داشت.

    الیاف پلی استر و پلی پروپیلن بعد از الیاف اکریلیک قرار دارند. این الیاف از فرش شما در برابر آلودگی، گرد و خاک، شسشتو و رطوبت، تابش نور خورشید و حرارت نیز حفظ می کند.

    اما توجه داشته باشید اگر به صورت مداوم و پی در پی به شستشوی فرش های شنل بپردازید به مرور زمان گل برجستگی خود را از دست خواهد داد.

    فرش های شنل دارای طرح های بسیار متفاوتی می باشند که برای سالن نشیمن، اتاق خواب و راهرو گزینه بسیار مناسبی می باشد. این محصولات کاربردی و ارزان هیچ گونه حساسیتی را نداشته و مانع از پرزدهی می باشند.

    شما می توانید فرش شنل را در ابعاد استاندارد 12 متری، 9 متری و فرش 6 متری تهیه نمایید. همچنین خرید سایز های سفارشی و همچنین فرش شنل با اشکال فانتزی نیز قابل خریداری و سفارش نیز می باشد. به صورتی که ابعاد مد نظر خود را به پشتیبان شرکت مربوطه تحویل داده و فرش خود را در مدت زمان کوتاه تحویل خواهید گرفت.

    فرش شنل، فرش فانتزی،فرش مدرن

    خرید مستقیم فرش از کارخانه کاشان

    برای خرید یک فرش ماشینی با کیفیت و درجه یک لازم است تا به فروشگاه معتبری مراجعه کنید. در قالی کاشان قیمت فرش های ماشینی بر اساس قیمت درب کارخانه محاسبه شده و ارسال فرش به تمام نقاط ایران به صورت رایگان می باشد. همچنین شما می توانید قالی کاشان فرش های زیادی شامل فرش 700 شانه با تراکم 2550 ، فرش 1000 شانه با تراکم 3000، فرش 1200 شانه با تراکم 3600 و در نهایت فرش های 1500 شانه را با تراکم 4500 تهیه کنید. با خرید از قالی کاشان زیبایی را به خانه خود هدیه کنید.

    تعداد صفحات : 9

    اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 88
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 21
  • باردید دیروز : 16
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 205
  • بازدید ماه : 168
  • بازدید سال : 2,745
  • بازدید کلی : 18,566