loading...

فرش ماشینی کاشان

از تاریخچه فرش بیشتر بدانیم

قالی کاشان بازدید : 188 سه شنبه 01 بهمن 1398 : 11:14 نظرات (0)
در مطلب پیش رو به تاریخچه فرش در جهان و ایران می پردازیم. این که این هنر زیبا در چه کشورهایی مورد استقبال قرار گرفته است و در کشور عزیزمان ایران، چگونه مراحل رشد و توسعه و بالندگی خود را طی کرده است. فرش ایران در دوره های مختلف تاریخی دستخوش تحولاتی شده است و اتفاقاتی را از سر گذرانده است. با ما همراه باشید تا کمی از داستان فرش را از نظر بگذرانید.

تاریخچه فرش

به دست بافتهٔ پُرزدار و گره‌دار قالی گویند. همهٔ پژوهشگران بدون چون و چرا بر این نکته اعتراف دارند که قالی و قالی‌بافی از آسیا شروع شده‌است. پژوهشگران بر این عقیده‌اند که ترکستان، ایران و قفقاز می‌باید مهد اولیهٔ این هنر بوده باشند. از عباراتی که در انجیل و ادبیات کلاسیک آمده به این نتیجه رسیده‌اند که هنر شرقی قالی‌بافی مدت‌ها قبل از میلاد مسیح شناخته شده و وجود داشته‌است.

 

هومر حماسه‌سرای معروف سدهٔ هفتم پیش از میلاد یونان صحبت از «کاناپه‌ای که با یک قالی ارغوانی مفروش شده بود» می‌کند. یا گزنفون مورخ، فیلسوف و سردار آتنی که در سال ۴۰۱ پیش از میلاد به جنگ با ایرانیان باستان پرداخته، گزارش کرده‌است که ایرانیان عادت دارند روی قالی‌های نرم استراحت کنند. با نگاهی به نقشهٔ جغرافیا امروزه منطقهٔ وسیعی شامل کشورهای آسیای صغیر، ترکیه، قفقاز، ایران، ترکمنستان، پاکستان، افغانستان، هند، تبت، چین، مصر، اسپانیا و حتی کشورهای شبه‌جزیرهٔ بالکان مانند رومانی را می‌یابیم که هنر و صنعت قالی‌بافی در آن‌ها وجود دارد؛ ولی آنطور که پژوهشگران گفته‌اند، ایرانیان نخستین قومی بوده‌اند که به قالی‌بافی پرداختند و در این زمینه سرآمد جهانیان شدند. چنان‌که آخرین پژوهش‌های باستانشناسی هم دال بر این موضوع هستند. منظور اشاره به قدیمی‌ترین قالیِ پُرزدارِ شناخته‌شدهٔ موجود در جهان یعنی قالیچهٔ پازیریک است که در سال ۱۹۴۹ میلادی برابر با ۱۳۲۷ هجری شمسی توسط گروهی از باستان‌شناسان روسی به سرپرستی پروفسور رودنکو در حفاری‌هایی در منطقهٔ آلتای سیبری جنوبی در درهٔ پازیریک کشف شد.
تاریخچهٔ بافت قالی (یا فرش) تا آنجا که دانسته شده‌است، به هزارهٔ پنجم و ششمِ پیش از میلاد در آسیای مرکزی برمی‌گردد. قالی ایرانی پازیریک، قدیمی‌ترین قالیِ دستبافِ یافته‌شدهٔ جهان است که در سیبری کشف شده و بافت ایران در دوران هخامنشیان است. قالی‌بافی در سدهٔ ۱۰ میلادی به وسیلهٔ مورها به اسپانیا شناسانده شد. جنگ‌های صلیبی باعث شد تا قالی‌های ترکی به اروپا برده شوند که در آنجا بیشتر از دیوارها آویزان می‌شد یا بر روی میزها قرار می‌گرفت؛ بنابراین، از آغاز آشناییِ اروپاییان با قالی، آن‌ها به آن به دیدهٔ یک اثر هنری و نه یک زیراَنداز می‌نگریستند. پس از گسترش تجارت در سدهٔ ۱۷، قالی‌های ایرانی به شکل چشمگیری به اروپای غربی شناسانده شدند.
امروزه مراکز عمدهٔ تولید و بافت قالی، کشورهای ایران، پاکستان، هند، ترکیه، شمال آفریقا، منطقهٔ قفقاز، نپال، اسپانیا، ترکمنستان و تبت می‌باشند.

تاریخچه فرش در ایران

پیشینهٔ درهم‌تنیدنِ الیاف در ایران برای تولید منسوجات به‌خصوص پارچه، به هزارهٔ پنجم پیش از میلاد می‌رسد. آثار گرانبها و زیبایی که از بخش‌های مختلف ایران به دست آمده، گواه آن اند که منسوجات ارزشمند و بحث‌برانگیزی در این دوران وجود داشته‌اند، ازجمله تابوت سفالی دوران دالما، کردستان، همچنین آیینهٔ مسیِ زنگ‌زدهٔ نوعِ ایلامی در سیلک و سایر مناطق.

 

بعد از گذشت سالیان متمادی، تقریباً در هزارهٔ دوم پیش از میلاد، انسان توانست چگونگیِ به‌هم‌ریسیدنِ نخ‌ها و ساختنِ طناب را کشف کند. این اکتشاف مانند تمام اکتشاف‌های تاریخ فواید بسیار سودمندی برای هنر و صنعتِ آن دوران داشت. از جمله آن که از رشته‌های درهم‌تنیدهٔ طناب مانندی برای زیباییِ ریشه‌های فرش استفاده می‌کردند. آثار به‌دست‌آمده از مناطقی مانند گورهای مارلیک، قلعهٔ کوتی در دیلمان، و همچنین حسنلو نزدیک ارومیه شاهدهایی بر این ادعا هستند.
قدمت فرش‌بافی و به‌طورکل منسوجات در ایران بسیار زیاد است. آثار زیبا و تفکربرانگیزی از دوره‌های مختلف کشف شده‌اند که نمی‌توان آن‌ها را به‌طور دقیق به یک دورهٔ خاص نسبت داد. گاهی اوقات یک اثر طیِ گذشتِ سالیانِ دراز و طی سلسله‌های مختلف ساخته شده‌است.

ایلخانیان و تیموریان

فرش‌های دورهٔ ایلخانیان زیاد شناخته‌شده نیستند. در این مورد محققی به نام آرمی برینگز نظریه‌ای ارائه داده که دارای نقاط ضعف بسیاری می‌باشد و در درستی آن به دیدهٔ تردید باید نگریست. بر پایهٔ نظر او نقاشی‌هایِ فرش‌های دورهٔ تیموریان دقیقاً خصوصیاتِ فرش‌های این دوران را بازمی‌تابند. به عبارت دیگر با دیدن این نقاشی‌ها می‌توان به تمام ویژگی‌های بافتی و ظاهری و به‌طور کل تاریخچهٔ آن‌ها پی‌برد. اما از آنجا که نقاشی‌های به‌دست‌آمده از هنر فرش‌بافی این دوران بسیار محدود می‌باشند، پس اطلاعات زیادی از فرش‌های این دوره در دست نیست و درست همینجاست که سستیِ نظریهٔ برینگز هویدا می‌شود.

دورهٔ صفویه

فرش‌های ایران در دورهٔ صفویه به بالاترین حد خود در زیبایی و بافت رسیدند که این مهم به دلیل تحت پشتیبانی شاهان قدرتمندی چون شاه عباس قرارگرفتن بود و دسترسی فراوان به مواد مورد نیاز برای بافت فرش و همچنین به‌رسمیت‌شناختنِ فرش به عنوان کالایی برای تجارت بوده‌است.
 

تاریخچه نام فرش

قالی کاشان بازدید : 78 پنجشنبه 26 دی 1398 : 11:09 نظرات (0)

فرش

در فرهنگ مردم ایران فرش نقش بسزایی ایفا می کند. در سال های اخیر و با گسترش صنعت فرش ماشینی، تقریبا می توان در خانه هر ایرانی، نشانی از فرش یافت. علاقه ایرانیان به این هنر زیبا، آن ها را هر روز بیشتر و بیشتر در نقش و نگار های آن غرق می کند.
اما شاید کمتر ایرانی باشد که از ریشه ها و پیشینه فرش، این هنر زیبای سرزمین مادری، اطلاعات زیادی داشته باشد. در این مطلب و سلسله مطالب آینده تلاش داریم که اطلاعات مجمل و در عین حال جذابی درباره فرش ایرانی و به خصوص فرش کاشان در اختیار قرار دهیم.

قالی چیست؟

قالی یا فرش نوعی گستردنی بافته شده از الیاف پنبه، پشم و در بعضی موارد ابریشم است که معمولاً برای پوشش زمین به کار می‌رود. به دست بافتهٔ پُرزدار و گره‌دار قالی گفته می‌شود. از آنجا که قالی و فرش همیشه نقش‌های زیبا بر خود داشته‌اند، امروزه به جنبهٔ تزئینی آن نیز توجه می‌شود. از سال ۱۳۹۳ به بعد شهر کاشان به عنوان پایتخت فرش جهان معرفی و این اثر ماندگار در میراث ملموس یونسکو با شماره ۰۰۳۸۳ ثبت گردید. هم‌اکنون بیش از ۱۲۰۰ کارخانه تولید فرش ماشینی و ۷۰۰ کارگاه تولید فرش دستبافت در منطقه کاشان و آران و بیدگل مشغول به فعالیت می‌باشد. صادرات فرش در ایران یکی از فعالیت‌های اقتصادی پر سود محسوب می‌شود. 

واژه قالی و واژه های مرتبط با آن از کجا می آیند؟

 

در زبان پهلوی واژه‌های گوناگونی برای اشاره به انواع گستردنی‌ها به کار برده می‌شد: برای قالی نفیس از بَت یا بوپ، برای نمد و فرش از نمت استفاده می‌شد و برای فرش و بستر از ویستَرْگ که از ویستردن (wistardan) گرفته شده که در فارسی امروز، گستردن گفته می‌شود.

 

اما واژهٔ قالی یا غالی از نام شهری به نام قالین (اصل نام شهر مشخص نیست هرچند قلعه و نه شهری وجود دارد که به انگلیسی غالین جاکار و بِرداوان می‌نامند و در خود ارمنی برداوان می‌گویند) در ارمنستان که در آن دوران بخشی از ایران باستان بوده‌است، گرفته شده‌است. البتّه فرهنگ لغت عمید کلمهٔ قالی را برگرفته از کلمهٔ ترکی قالین به معنای فرشِ پُرزدار که با نخ و پشم به رنگ‌های مختلف بافته می‌شود، معنی کرده‌است.
معنای «بوب» در لغتنامه دهخدا چنین آمده‌است:
فرش و بساط خانه… فرشی که آن را انبوب نیز گویند… در ارمنی، بوب و پهلوی، بوپ. در تاریخ طبری از ابوجعفر محمد بن جریر طبری (حدود ۲۶۶–۳۱۰) و ترجمه و تألیف ابو علی محمد بلعمی (۳۲۵) واژه «بساط» مترادف فرش آمده‌است. در آنجا از «فرش بهارستان» سخن می‌رود که در حملهٔ اعراب به ایران از کاخ تیسفون بدست آمده‌است. در معجم البلدان از یاقوت حموی (اوایل سده هفتم هجری قمری) چنین می‌آید: «بساطی یافتند از دیبا، شصت آرش اندر شصت آرش». در نُزهَة القُلوب حمدالله مستوفی (۷۵۰) از قول ابوعون صاحب کتاب الذیج چنین آمده‌است: «در قالی‌قلا فرشی بافته می‌شود که آن را قالی نامند و قالی نسبت اختصاری است به شهر قالی‌قلا و قالی‌قلا شهری است در ارمنستان کبیر... از عهد انوشیروان، هنوز ارمنستان بدست ایرانیان بود تا اسلام آمد… «ارمینیاغس» یکی از مردم ارمنستان زمام حکومت… را در دست گرفت. پس از وی زنی به حکومت رسید بنام «قالی» و شهری ساخت و آن را «قالی‌قاله» نامید که به معنای احسان است.»

فرش 1600 شانه، حقیقت یا دروغ

قالی کاشان بازدید : 59 پنجشنبه 14 آذر 1398 : 13:05 نظرات (0)

فرش 1600 شانه، حقیقت یا دروغ

 

این روزها در برخی تبلیغات محیطی با عنوان هایی مانند ” تولید نخستین فرش 1600 شانه جهان ” مواجه می شویم که توجه مخاطبان و مشتریان فرش ماشینی را به خود جلب نموده است. در پی سوالاتی که برخی از عزیزان در این خصوص داشتند و شبهه هایی که در ذهن شان ایجاد شده بود، تصمیم گرفتیم که خبر تولید فرش 1600 شانه را مورد بررسی دقیق تر قرار داده و درستی و نادرستی آن را برای شما بزرگواران شفاف سازی کنیم.

تحلیل خبری و اطلاعاتی فرش 1600 شانه

در مرحله نخست برای مشخص شدن این خبر باید بدانیم که هر محصول جدیدی یک شرکت تولیدکننده دارد و محصولات خاص همچون دستگاه های نساجی و به طور خاص تر دستگاه های بافت و تولید فرش ماشینی، تولید کننده های شاخص دارند که برای تمامی فعالان این صنعت شناخته شده اند. بنابراین اگر دستگاه 1600 شانه تولید خود را آغاز کرده باشد، این مطلب پیش از آنکه در ایران رسانه ای شود، مطمئنا از طریق وبسایت رسمی شرکت تولیدکننده آن منتشر می شود.

شرکت های تولیدکننده دستگاه های بافت فرش ماشینی در حال حاضر منحصر شده اند به دو شرکت وندویل و شرکت شونهر. این دو شرکت مشهور و معتبر تولیدکنده دستگاه های فرشبافی در تا زمان نگارش این مقاله (آبانماه 1398 شمسی) هیچگونه خبری را در خصوص تولید، عرضه و یا حتی تصمیم گیری در این رابطه را در وبسایت های رسمی خود منتشر نکرده اند.

بررسی امکان فنی تولید فرش 1600 شانه

نکته بعدی که باید به آن توجه کرد، همانگونه که در مقاله مربوط به ” شانه فرش ” و ” تراکم فرش “ به طور کامل توضیح دادیم، تراکم فرش (که منظور همان تراکم طولی فرش است)، به راحتی قابل تغییر و کم و زیاد کردن است. اما در مورد شانه فرش ماجرا بسیار متفاوت است. در حقیقت، تغییر در شانه فرش نه تنها در بعضی موارد غیرممکن است، بلکه در مواردی هم که امکان افزایش شانه وجود دارد، با چالش ها و سختی های بسیاری روبه رو است.

البته بدیهی است که منظور ما از افزایش شانه فرش، آن گونه از افزایش شانه ای است که بر روی یک دستگاه بافندگی که برای بافت یک نوع فرش طراحی شده است اعمال می شود تا آن را به سطح بالاتر ارتقاع دهد. مثلا تبدیل و ارتقاء دستگاه تولید فرش 700 شانه به فرش 1000 شانه و یا ارتقاء دستگاه تولید فرش 1000 شانه به فرش 1200 شانه.

افزایش شانه فرش دارای چه چالش هایی است؟

یکی از چالش های افزایش شانه یک دستگاه بافندگی تغییراتی است که باید در ساختار و قطعات و دیگر موارد فنی صورت گیرد. این موارد مسلما مستلزم صرف هزینه زیاد است. علاوه بر این مدت زمانی که برای این تغییر نیاز است معمولا مدت طولانی است که در این مدت چرخ تولید شرکت از کار می افتد و این نیز یکی دیگر از زیان های انجام این تغییر است.

بعلاوه وقتی دستگاه بافت فرش ماشینی که معمولا عرض آن 3 متر است به شانه بالاتر ارتقاء می یابد، ناچار باید افزایش شانه و تراکم عرضی را به شکلی جبران نماید. این امر سبب می شود که دستگاه تبدیل شده که قبلا می توانست هر فرشی را تا عرض 3 متر ببافد پس از این تغییر نهایتا می تواند تا عرض 2.5 متر بافت نماید. به عبارت دیگر دیگر امکان فرش 12 متری (3*4) با چنین دستگاهی وجود نخواهد داشت و نهایتا این دستگاه می تواند فرش 9 متری (2.5*3.5 متری) تولید کند. مسلما این یک محدودیت بسیار مهم برای یک دستگاه تولید فرش ماشینی است که باعث می شود فقط شرکت هایی تن به این کار دهند که بیش از یک دستگاه بافندگی در یک گروه دارند و یا بعد از اعمال این تغییرات خواهند داشت.

با تمام این اوصاف و با در نظر گرفتن هزینه هایی که افزایش شانه فرش ماشینی دارد، باز برخی از شرکتها با جمع بندی مجموع سود و زیانی که در بلند مدت حاصل می کنند اقدام به انجام این کار کرده و می کنند. اما حتی این تغییر مکانیکی و هزینه بر تاکنون برای فرش 1500 شانه رخ نداده است. چرا که حتی اگر امکان انجام این کار بر روی دستگاه 1500 شانه وجود داشته باشد که این دستگاه به شانه بالاتر ارتقا داده شود، امکان بافت عرضی دستگاه از 3متر به 2.5متر کاهش خواهد یافت که این امر همانگونه که گفتیم یک نقص و محدودیت برای دستگاه است که معمولا کسی زیر بار آن نمی رود.

آیا فرش 1600 شانه تولید شده است؟

بنابراین با توجه به شواهد و قراین موجود و مطالبی که در بالا ذکر شد باید بگوییم که در حال حاضر (تا زمان نگارش این مطلب) بالاترین شانه و تراکم فرش ماشینی موجود در بازار فرش ماشینی، فرش 1500 شانه با تراکم 4500 است و آنچه در تبلیغات ممکن است با عنوان فرش 1600 شانه مشاهده نمایید، بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد. شما می توانید درستی و نادرستی اینگونه مطالبی را که در تبلیغات به چشم می خورد، با روش هایی که ما در همین وبسایت در رابطه با آموزش کامل فرش ماشینی، در اختیار شما قرار می دهیم بسنجید. امیدوارم این مطالب برای شما مفید بوده باشد.

در صورت تمایل برای اینکه آموزش های ساده و کاربردی ما را در رابطه با فرش ماشینی دنبال کنید و جلوی کلاهبرداران را بگیرید، می توانید با عضویت رایگان در سایت قالی کاشان، از این مطالب بهره مند شود.

خرید فرش 1200 شانه کاشان مستقیم از کارخانه

قالی کاشان بازدید : 125 چهارشنبه 06 آذر 1398 : 8:53 نظرات (0)

 خبری خوش برای افرادی که قصد خرید فرش 1200 شانه کاشان را دارند:

 خرید فرش 1200 شانه کاشان به صورت مستقیم از کارخانه

فرش 1200 شانه کاشان چنان زیبایی و ظرافتی در طرح دارد که در بازار از آن به عنوان فرش دستبافت نما یاد می‌شود. اما متناسب با همین زیبایی قیمت این نوع فرش نیز نسبت به فرش‌های 700 و 1000 شانه بالاتر است. پیشنهاد می‌شود افرادی که قصد خرید فرش 1200 شانه کاشان را دارند قبل از خرید، این مقاله را بخوانند.

شهر کاشان از دیرباز به عنوان یکی از مهم‏ترین مراکز تولید فرش در ایران، چه فرش دستباف و چه فرش ماشینی مورد توجه بوده است. رونق تولید فرش کاشان در سال‌‏های اخیر، این فرش را بیش از پیش مورد توجه خریداران فرش ماشینی قرار داده است. رقابت تنگاتنگ بین بیش از 200 کارخانه فرش در کاشان سبب شده کیفیت و تنوع طرح و رنگ افزایش پیدا کند و نیز قیمت فرش کاشان به نسبت دیگر فرش‌های ماشینی کاهش یابد. با وجود ‏این‏که چند سال از ظهور فرش 1200 شانه کاشان می‏‌گذرد، این فرش زیبا همچنان جایگاه خود را در بین خریداران مشکل پسند ایرانی حفظ کرده است. در این مقاله به دلایل این محبوبیت و مزایا و معایب خرید فرش 1200 شانه پرداخته می‌شود. سپس خرید اینترنتی را به عنوان یک راه ارزان و ساده جهت خرید فرش از کارخانه معرفی کرده و روش امن جهت یک خرید اینترنتی مطمئن، از نظر می‌گذرد.

فرش 1200 شانه کاشان، زیبا و ریزبافت فرش 1200 شانه کاشان با تراکم 3600، یکی از پرفروش‌‏ترین فرش‌های کاشان است. دلیل پرطرفدار بودن این فرش، ریزبافت بودن آن در مقایسه با فرش‌های با تراکم پایین‏تر مثل فرش 700 شانه و فرش 1000 شانه کاشان است.

 

اگر فرش‌های 1200 شانه نمایشگاه‏‌های فرش بررسی شود و یا سری به سایت‏‌های خرید اینترنتی فرش زده شود، می‌توان متوجه زیبایی فوق‏ العاده و تنوع بی‏‌نظیر موجود در طرح و رنگ فرش‌های 1200 شانه کاشان شد. علاوه بر این که طرح‏‌های معروف فرش مثل فرش طرح افشان و فرش طرح کاشان به دلیل ریزبافت بودن در این نوع فرش زیباتر و چشم‌نوازتر می‏‌شوند.

نقش شانه و تراکم فرش در قیمت فرش ماشینی

قالی کاشان بازدید : 60 شنبه 04 آبان 1398 : 11:37 نظرات (0)

برخلاف طرح فرش که تاثیر چندانی در قیمت فرش ندارد، میزان تراکم و شانه فرش تاثیر مستقیمی بر کیفیت و البته قیمت فرش ماشینی دارد.

یک راز بزرگ در خرید فرش ماشینی!

در تولید فرش ماشینی تغییر در مقدار شانه فرش به راحتی امکان پذیر نیست (و حتی در بسیاری دستگاه های جدید غیر ممکن است) اما مقدار تراکم فرش را می توان به راحتی تغییر داد. و متاسفانه برخی از تولید کنندگان فرش برای اینکه مقدار مواد مصرفی کمتری در تولید فرش استفاده کنند و هزینه تولید را کاهش دهند ، تراکم استاندارد فرش را کاهش می دهند. و مقدار تراکم درج شده روی فرش مقدار واقعی نیست!

تراکم استاندارد یک فرش ماشینی چه مقدار است؟

همانطور که اشاره شد، تراکم معمول و استاندارد یک فرش ماشینی سه برابر مقدار شانه فرش است. به طور مثال تراکم استاندارد یک فرش 1000 شانه 3000 و تراکم استاندارد یک فرش 1200 شانه 3600 می باشد.

البته امکان بافت یک فرش با شانه ثابت اما تراکم بالاتر نیز وجود دارد و می توان یک فرش را با شانه ثابت فشرده تر تولید کرد تا تعداد گره های بیشتری در طول فرش قرار بگیرد.

برای مثال فرش 700 شانه معمولا در دو تراکم 2100 و 2550 شانه بافته می شود. که در تراکم 2550 به جای اینکه در 10 سانتی متر از طول فرش 70 گره وجود داشته باشد 85 گره وجود دارد. معمولا برای بافت فرش های 700 شانه با تراکم 2550 از دستگاه های تمام کامپیوتری HCP استفاده می شود.

تاثیر شانه و تراکم بر قیمت خرید فرش ماشینی کاشان !

قیمت فرش علاوه بر میزان شانه و تراکم به موارد زیادی مانند تعداد رنگ فرش، جنس نخ، وزن فرش و حتی برند و معروفیت شرکت سازنده بستگی دارد، اما اگر تمام فاکتورهای دو فرش را ثابت در نظر بگیریم و تنها تفاوت در میزان شانه و تراکم فرش باشد، معمولا به این شکل با تغییر قیمت فرش مواجه هستیم:

·         فرش 700 شانه معمولا حدود 20% از فرش 500 شانه قیمت بیشتری دارد.

·         فرش 1000 شانه معمولا حدود 15% از فرش 700 شانه قیمت بیشتری دارد.

 

·         فرش 1200 شانه معمولا حدود 10% از فرش 1000 شانه قیمت بیشتری دارد.

·         فرش 1500 شانه معمولا حدود 40% از فرش 1200 شانه قیمت بیشتری دارد.

 

 

 منبع: https://ghaliekashan.com/comprehensive-guide-carpet-shopping/

در این مطلب قصد دارم یک فرش 700 شانه پرفروش و زیبا را به شما معرفی کنم. با ما همراه باشید تا به مزایا و معایب خرید فرش 700 شانه طرح افشان زمینه بژ بزرگمهر کاشان – کد 7804 پی ببرید

منبع: https://ghaliekashan.com/


چرا خرید فرش طرح افشان زمینه بژ شرکت بزرگمهر کاشان برای شما مناسب است؟

فرش طرح افشان زمینه بژ بزرگمهر کاشان زیبا و مدرن!

فرش افشان یک طرح پرفروش در میان طرح های فرش ماشینی است. حذف ترنج وسط در فرش افشان باعث شده است که این فرش نسبت به فرش های سنتی تر بیشتر مورد توجه خریدارانی قرار بگیرد که به دنبال تغییر در دکوراسیون سنتی خود هستند. دلیل آن این است که نداشتن ترنج وسط فرش طرح افشان را به فرش های مدرن شبیه کرده است. اما نقوش سنتی که در این فرش به کار رفته است، آن را مناسب فضاهایی با دکوراسیون سنتی هم می کند.

همین ویژگی طرح افشان است که افراد با سلیقه های مختلف را طرفدار خود می کند. اگر به دنبال فرشی هستید که فضای خانه شما را بزرگتر نشان دهد، فرش طرح افشان کاشان، این کار را به راحتی برای شما انجام می دهد.

فرش زمینه بژ، روشن و در عین حال چرکتاب!

تجربه قالی کاشان نشان می دهد که بسیاری از خریداران میان یک رنگ زمینه روشن که فضای خانه آن ها را شاد نشان دهد و یک رنگ زمینه چرکتاب که نیاز به تمیز کردن مداوم ندارد، تردید می کنند. اگر شما از جمله چنین خریدارانی هستید، فرش رنگ زمینه بژ برای شما انتخاب مناسبی است. چرا که هر دوی این ویژگی ها را در یک زمان دارا می باشد.

فرش 700 شانه کاشان، پرطرفدار و زیبا!

شاید گمان کنید که با ظهور فرش 1000 شانه، فرش 1200 شانه و فرش 1500 شانه که ریزبافت تر و جذاب تر از فرش 700 شانه به نظر می رسند، فرش 700 شانه دیگر طرفداری ندارد. اما این طرز فکر به هیچ وجه درست نیست. هر چه میزان شانه فرش افزایش پیدا می کند، به دلایل تکنیکی، ارتفاع خاب فرش کاهش می یابد.

بنابراین اگر مثلا به شیوه سنتی برای غذا خوردن به دور سفره و بر روی فرش می نشینید، فرش 700 شانه کاشان برای شما انتخاب بهتری است. چرا که این فرش به دلیل خاب بلندتر نرم تر و به احتمال زیاد برای شما مناسب تر است.

پیش از خرید فرش 700 شانه باید بدانید که فرش های با شانه و تراکم بالاتر، ظریف تر و چشم نواز تر هستند. بنابراین از فرش های 1000 شانه، 1200 شانه و 1500 شانه مجموعه قالی کاشان هم بازدید نمایید.

خرید اینترنتی از قالی کاشان

اگر با تمام توضیحات، فرش 700 شانه طرح افشان زمینه بژ بزرگمهر کاشان - کد 7804 انتخاب شما است، هم اکنون، آن را از قالی کاشان سفارش دهید تا در کمترین زمان و با کمترین هزینه در هر جای ایران تحویل بگیرید.

خرید اینترنتی از قالی کاشان این مزیت را دارد که دست واسطه ها و سودجویان را از خرید شما کوتاه می کند. شما می توانید با خرید از درب کارخانه از ضمانت کیفی شرکت بزرگمهر و مجموعه قالی کاشان بهره مند شوید. علاوه بر این که امکان مقایسه و انتخاب بین تعداد زیادی محصول با ویژگی های مختلف برای شما فراهم می آید.

 

شانه فرش (تراکم عرضی)

700 شانه

تراکم فرش (تراکم طولی)

تراکم 2550

تعداد رنگ

8 رنگ واقعی

متراژ فرش

2/30*1/5 متر, 12 متر, 9 متر, 6 متر, 4*1 متر, 3*1 متر, 2*1 متر, 1/5*1 متر

جنس نخ خاب (پرز فرش)

ارتفاع نخ خاب

11±1 میلی متر

جنس نخ تار

پلی استر – پنبه

جنس نخ پود

پنبه, پلی استر – پنبه, جوت (کنف)

زمینه فرش 700 شانه طرح افشان زمینه بژ بزرگمهر کاشان – کد 7804

حاشیه فرش 700 شانه طرح افشان زمینه بژ بزرگمهر کاشان – کد 7804

شانه و تراکم فرش به چه معناست؟

قالی کاشان بازدید : 100 چهارشنبه 17 مهر 1398 : 11:33 نظرات (0)

اگر این سوال برای شما پیش آمده است که چگونه بتوانم شانه و تراکم فرش ماشینی که خریده ام را تشخیص دهم، این مطلب دقیقا همان چیزی است که به آن نیاز دارید.

در این مطلب به توضیح هر یک از اصطلاحات شانه و تراکم می پردازیم و به شما آموزش می دهیم که چطور می توانید با استفاده از یک خط کش ساده متوجه شوید که تراکم و شانه یک فرش چه مقدار است.

در ابتدا ببینیم که شانه و تراکم فرش دقیقا به چه معناست؟

شانه فرش چیست؟

به تعداد گره های موجود در یک متر از عرض فرش شانه گفته می شود.

برای مثال یک فرش 1000 شانه واقعی باید در یک متر از عرض فرش 1000 گره وجود داشته باشد و این یعنی در 10 سانتی متر از عرض فرش باید 100 گره وجود داشته باشد، و همینطور در 10 سانتی متر از عرض یک فرش 700 شانه باید 70 گره وجود داشته باشد.

پس شما به راحتی با استفاده از یک خط کش می توانید تست کنید که آیا مقدار شانه درج شده روی فرش واقعی است یا خیر!

تراکم فرش چیست؟

به تعداد ردیف پود موجود در یک متر از طول فرش تراکم فرش گفته می شود.


از آنجا که در دستگاه های جدید، به ازای هر ردیف از گره های فرش سه ردیف پود استفاده می شود، پس می توان گفت مقدار تراکم فرش برابر است با تعداد گره های موجود در یک متر از طول یک فرش ضرب در سه!

اما در دستگاه های قدیمی تر که فرشهایی با تراکم 350 و 440 و 500 بافته می شد به ازای هر گره دو ردیف پود استفاده می شد، پس در این فرش ها تراکم فرش برابر است با تعداد گره های موجود در یک متر از طول فرش ضرب در دو!

پس شما باز هم به راحتی می توانید تنها با استفاده از یک خط کش ساده متوجه شوید که آیا مقدار تراکم درج شده روی فرش واقعی است یا خیر!

برای مثال یک فرش با تراکم 3000 باید در یک متر از طول آن 1000 گره و در 10 سانتی متر از طول فرش 100 گره وجود داشته باشد.

در مطلب بعدی بیان می کنیم که شانه و تراکم چه نقشی در قیمت فرش ماشینی دارند. با ما همراه باشید...

 

منبع: https://ghaliekashan.com/comprehensive-guide-carpet-shopping/

فرش کاشان

قالی کاشان بازدید : 77 چهارشنبه 27 شهریور 1398 : 15:48 نظرات (0)

صنعت فرش یکی از صنایع ایرانه که شهرتی جهانی داره. چه در زمینه فرش دستباف و چه در زمینه فرش ماشینی. بنابراین اگر به فکر خرید فرش برای جهیزیه یا برای نو کردن اثاث خونه باشید، احتمالا اصلا به فکر خرید فرش خارجی نمی افتید. حتی اون دسته از کسانی که احیانا به فکر کلاس گذاشتن هستند (که اصلا انگشت شمارند ^_^) اون ها هم سراغ خرید فرش خارجی نمیرن.

فرش دستباف خیلی قشنگه و بسیار چشم نواز. بنابراین اگر زمانی قدرت خرید فرش دستباف رو داشته باشید، بد نیست امتحانش کنید. اما اگه روی زمین قدم بگذاریم و نه روی آسمون! بیشتر ماها قدرت خرید فرش دستباف رو نداریم. بنابراین یک راست میریم سراغ خرید فرش ماشینی. البته خیلی ها هم ترجیح میدن طرح های مدرن فرش توی خونه هاشون پهن باشه و با توجه به این که فرش ماشینی تنوع طرح بیشتری داره و کیفیتش هم این روزها خیلی خوب شده، فرش ماشینی رو ترجیح میدن.

خرید فرش ماشینی

همه می دونیم که در هر خرید، باید ویژگی های یک محصول باکیفیت رو در نظر گرفت. این مسئله در مورد فرش، اهمیت بیشتری پیدا می کنه. چرا؟ خب مهم ترین دلیلش پوله. وقتی قراره پول خوبی برای یک محصول بدی، انتظار داری نتیجه خوبی هم بگیری. به بیان دیگه از خریدت راضی باشی. به نظر شما چه مواردی باعث میشه بعد از خرید فرش ماشینی و پهن کردنش توی اتاق به خودت بگی بهترین انتخاب رو داشته ام؟

به نظر من یکی از مهمترین گزینه ها، در نظر گرفتن تنوع طرح و رنگه  آیا طرح های موجود در بازار رو به اندازه کافی دیده ام و ازشون اطلاع دارم؟ مطمئنا شما نمی تونید تمام طرح ها رو ببینید. اما اگر جایی باشه که بیشترین تعداد طرح و رنگ های موجود در بازار رو نسبت به جاهای دیگه به شما نمایش بده، احتمالا خیال شما رو از انتخاب فرش دلخواهتون راحت می کنه. وقتی حرف از فرش میشه، احتمالا اسم شهرهای کاشان، قم، کرمان، مشهد، تبریز و ... به ذهن میاد. ولی آمار و ارقام نشون میده که بیشترین تعداد تولید فرش ماشینی مربوط به فرش کاشان و فرش آران و بیدگل هست که در نزدیکی شهر کاشان قرار داره. بنابراین وقتی شما به سراغ خرید فرش کاشان میرید، یعنی با انبوهی از طرح ها و رنگ ها روبرو میشید که بعید به نظر میرسه یکی از اون ها شما رو جذب خودش نکنه.

خرید اینترنتی فرش

خبر خوب اینه که این روزها شما می تونید با نشستن در منزل و یک جستجو در گوگل، سایت هایی رو پیدا کنید که انواع طرح و رنگ های فرش ماشینی رو بهتون نشون میدن. اما خبر بد اینه که به دلیل همین رقابت تنگاتنگ فروشندگان در این صنعت، متاسفانه بعضی از اون ها به تولید فرش های بی کیفیت رو اوردن و این فرش ها رو با عنوان فرش با کیفیتی که قیمت پایین تری از جاهای دیگه دارن، به مشتری معرفی میکنن. مشتری از همه جا بی خبر هم که چندان با ویژگی های یه فرش با کیفیت آشنا نیست، خوشحال میشه که مثلا فرش 700 شانه را با کمترین قیمت خریده. و این در حالیه که این فرش با این کیفیت رو (که احتمالا 700 شانه هم نیست) می تونست از یه فروشنده قابل اعتماد با قیمت بسیار پایین تری خریداری کنه.

در این بلاگ قصد دارم به شما کمک کنم که اطلاعات خودتون رو در زمینه خرید فرش مخصوصا خرید اینترنتی فرش بالا ببرید تا بتونید مثل یک متخصص فرش مورد نیازتون رو خریداری کنید. یعنی بهترین فرشی که می تونید با مقدار پولی که خرج می کنید خریداری کنید. اگر می خواهید در مورد تراکم فرش، برندهای مطرح فرش، اصطلاحات رایج در فرش، ویژگی های یک فرش خوب، فاکتورهای موثر در قیمت فرش و موارد دیگه اطلاعات به دست بیارید، هر از چند گاهی به این وبلاگ سری بزنید. مطمئن باشید که پشیمون نمیشید.

تعداد صفحات : 9

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 88
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 24
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 39
  • باردید دیروز : 58
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 191
  • بازدید ماه : 518
  • بازدید سال : 3,095
  • بازدید کلی : 18,916